تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۲۰۶۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برداشت سالیانه ۱۱ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان زنجان/ بازگشت سرمایه به زنجان باید افزایش یابد

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه سالیانه ۱۱ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان زنجان برداشت می‌شود، گفت: فقط ۳۰ درصد سرمایه به زنجان برگشت داده می‌شود که باید افزایش یابد.
برداشت سالیانه ۱۱ میلیون تن ماده معدنی از معادن استان زنجان/ بازگشت سرمایه به زنجان باید افزایش یابد

برداشت سالیانه 11 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان زنجان/ بازگشت سرمایه به زنجان باید افزایش یابد

به گزارش می متالز، سید مرتضی خاتمی در آیین افتتاحیه معدن سولفوره انگوران که با حضور خداداد غریب‌پور معاون وزارت صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد، افتتاح این معدن را در آستانه عید قربان به فال نیک گرفت و اظهار داشت: در سال‌های اخیر رویکردهای مثبتی را از سمت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) شاهد بودیم و امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که بودجه‌ای برای بهبود شرایط جاده دندی، تکاب و زنجان در نظر گرفته شود. بر اساس قانون اساسی باید 15درصد از ناحیه حقوق دولتی عاید زیرساخت‌های امور دولتی شود.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود کاستی‌های اختصاص حقوق دولتی به مردم استان تصریح کرد: خرابی‌های ناشی از بهره‌برداری و برداشت‌ها از معادن باید برطرف شود و انتظار داریم در بازسازی زیرساخت‌ها به استان زنجان کمک شود و متاسفانه در حال حاضر فقط 30 درصد سرمایه‌ها به استان برگشت داده می‌شود و باید این رقم افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شهر ماهنشان را بهره‌مند از مواهب خدادی دانست و گفت: استان زنجان مقام دوم را از نظر تامین سنگ تزئینی در کشور دارد و براساس مطالعات 600 میلیون تن مواد معدنی در زنجان وجود دارد و سالیانه 11 میلیون تن از این معادن برداشت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم باید از خام فروشی پرهیز کنیم و به سمت فرآوری حرکت کنیم.

خاتمی در پایان با اشاره به شروع بهره‌برداری از سال 1301 از این معدن خاطرنشان کرد: اگر رویکرد از ابتدا همچون الان بود امروزه نباید مشکل زیرساختی و حمل و نقل و وضعیت آسفالت در استان وجود داشت. 

این مسئول با تقدیر از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در کشور گفت: از فرمانده سپاه خاتم‌الانبیا تقاضا می‌کنم که حضورشان در استان زنجان را افزایش دهند.

عناوین برگزیده