تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۲۰۶۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وابستگی صادراتی سنگ آهن استرالیا به برزیل و چین/ تغییر هدف گذاری هایBHP ،Rio Tinto ،Fortescue Metals و Roy Hill

می متالز - شرکتهای معدنی سنگ آهن استرالیا در صورت کم شدن تاثیرات کووید-۱۹ بر بازار برزیل و کم شدن تنش های تجاری با چین به هدف ثبات تقاضا آماده هستند تا تولید را تقویت کنند.
وابستگی صادراتی سنگ آهن استرالیا به برزیل و چین/ تغییر هدف گذاری هایBHP ،Rio Tinto ،Fortescue Metals و Roy Hill

به گزارش می متالز، به گفته دفتر آمار استرالیا، صادرات سنگ آهن این کشور در ژانویه تا مارس نسبت به سال قبل ۶٪ افزایش یافته است. این افزایش تا حدی ناشی از تأثیر گردباد Damien  در مقایسه با گردباد Veronica در سال ۲۰۱۹ است، اما یکی دیگر از دلایل این است که بنگاه های معدنی ظرفیت بیشتری برای پاسخگویی به فرصت های بازار پس از یک سری سرمایه گذاری برای رفع موانع تولید، در اثر خرابی سد باطله که باعث بسته شدن معادن برزیل از اوایل سال شد، دارد.

BHP ،Rio Tinto ،Fortescue Metals و Roy Hill همه تا سال ۲۰۱۹ با هدف ایجاد تعادل بین عدم انباشته شدن بیش از اندازه مواد در بازار و آماده شدن برای افزایش صادرات در صورت غیر فعال شدن معادن برزیل برای مدت طولانی تر از حد انتظار، دست به خرید هایی کم هزینه برای رفع موانع تولید زدند.

برخی از معادن برزیل پس از کار بر روی سدهای خود دوباره شروع به فعالیت کردند، اما با اینکه برزیل در رتبه بندی تعداد مبتلایان به کرونا از آلمان پیش گیری کرده است نگرانی ها برای اعمال قرنطینه کلی در این کشور افزایش یافته است. این امر می تواند فرصتی مناسب برای شرکت های معدنی استرالیا ایجاد کند تا صادرات را در صورت داشتن روابط دوستانه با چین، افزایش دهند.

فشار Canberra برای رسیدگی به مراحل اولیه شیوع کویید-۱۹ در چین، روابطش را با پکن بهم ریخته است و آن ها را با تهدیدهایی برای اعمال تعرفه بر روی برخی محصولات استرالیا روبرو کرده است.

Tania Constable مدیر اجرایی شورای معادن استرالیا هفته گذشته با سفیر چین در Canberra دیدار کرد تا پرونده صادرات منابع را فراهم کند، اما اکثر تحلیلگران انتظار دارند به دلیل کمبود جایگزین برای سنگ آهن با کیفیت و کم هزینه صادر شده از استرالیا، بخش سنگ آهن نسبتاً ثابت باقی بماند.

با وجود اختلالات صادراتی از سوی برزیل و آفریقای جنوبی واینکه انتظار می رود قیمت سنگ آهن بیش از ۸۰ دلار در روز در هر تن برای بقیه سال ۲۰۲۰ باقی بماند بانک سوئیس UBS این هفته توصیه خود را در مورد خرید برای BHP تغییر داد.

BHP در آستانه رسیدن به هدف 273mn-286mn t خود تا 30 ژوئن امسال قرار دارد.

Rio Tinto  از ژانویه تا مارس به دلیل گردباد Damien مشکلاتی را پشت سر گذاشت، اما حمل و نقل هایی را در آوریل و اوایل ماه می انجام داد که راه را برای سه ماهه دوم قدرتمندتری باز می کنند.

Fortescue هدف 170mn-175mn خود را تا 30 ژوئن امسال، به 175mn-177mn افزایش داد.

Roy Hill در انتظار تصویب برای گسترش ظرفیت خود به ۶۵ میلیون تن در سال است، زیرا ظرفیت آنها در آغاز سال ۲۰۲۰ از ۵۵ میلیون تن در سال به ۶۰ میلیون تن در سال افزایش یافت.

عناوین برگزیده