تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۱۳۲۶۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخش صنعت آذربایجان‌شرقی از نیروهای زبده دانشگاهی استقبال می‌کند

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: بخش صنعت و تولید استان آذربایجان‌شرقی برای همکاری از نیروهای زبده دانشگاهی استقبال می‌کند.
بخش صنعت آذربایجان‌شرقی از نیروهای زبده دانشگاهی استقبال می‌کند

به گزارش می متالز، یونس ژائله، روز شنبه در جلسه طرح کارآفرینی پویش دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در محل این دانشگاه افزود: استفاده از نیروهای زبده دانشگاهی در بخش صنعت و تولید استان، نیاز این حوزه به افراد متخص و دانش آموخته را تامین می کند.

وی با تاکید بر ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت و دوری جامعه دانشگاهی از مدرک گرایی، اظهار داشت: در زمان کنونی به علت تحریم دشمنان، اقتصاد کشور دچار تحولاتی شده که باید با اتخاذ تدابیر لازم از جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیاییم و این کار منوط به همدلی و همکاری همه دستگاه ها و بخش خصوصی است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت برای تامین نیروی انسانی کارآمد و متخصص، گفت: در رابطه با جذب نیروی انسانی در بخش خصوصی و حوزه صنعت، برنامه ریزی شده است که می توان در آن از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد.

ژائله، ادامه داد: در این راستا تاکنون جلساتی در دانشگاه های سراسری تبریز و فنی و حرفه ای استان برگزار و مقرر شده است تا نیروهای زبده از سوی این مراکز علمی و فنی به بخش صنعت معرفی شود و بخش خصوصی نیز از توانمندی آن ها در عرصه صنعت و تولید استفاده کند.

وی با اشاره به استقبال این اتاق از پیوستن دانشگاه آزاد اسلامی به این گروه، یادآوری کرد: بخش خصوصی می تواند از توان دانشجویان زبده این دانشگاه نیز استفاده کند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با انتقاد از مدرک گرایی در دانشگاه ها گفت: متاسفانه مدرک گرایی بر دانشگاه ها سایه افکنده و این کار مانع از تربیت دانشجوی زبده می شود.

ژائله، با اشاره به نیاز بخش صنعت به نیروی ماهر و متخصص در حوزه تجارت بین الملل و رشته های مهندسی، ادامه داد: لزوم ارائه دوره های بازاریابی بین الملل در مراکز علمی ضروری بوده و در این زمینه می توان از توان اساتید خارجی و یا اساتید مطرح داخلی بهره برد.

عناوین برگزیده