تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۳۶۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

می متالز - شاخص کل بورس با 18 هزار و 801 واحد افت به یک میلیون و 560 هزار و 873 واحد رسید. نمادهای شپنا ، تایپکو و شتران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد، فملی ، کگل و خودرو بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.
افت ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

به گزارش می متالز، بازار سرمایه در حالی امروز به فعالیت خود در آخرین روزکاری در هفته جاری پایان داد که دلار در بازار آزاد ۳۱ هزار و ۵۸۰ مورد معامله قرار گرفت؛ دلار نیمایی نیز  از ۲۶ هزار تومان عبور کرد.  روحانی مژده رفع تحریم های ظالمانه تسلیحانی از روز یکشنبه آینده را داد. و همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز خبر از استفاده از  منابع ارزی بیش از ۵ میلیارد دلاری ایران در عراق داد. درنهایت ارزش معاملات  خرد امروز بازار سرمایه تحت تاثیر این اخبار  به ۱۰ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان رسید. و اما در بازار سرمایه شستا مجمع خود را برگزار و سود ۱۲۰ تومانی تقسیم کرد.

تبدیل بدهی ارزی ستاره خلیج فارس به ریالی، عرضه ستاره خلیج فارس، رایتل و ذغال فرآروده طبس در بازار سهام در سال جاری، کاهش تعداد شرکت های زیان ده و معرفی بازارگردان شستا تا دو روز آینده از مهمترین خبرها در مجمع روز جاری شستا بود.

اعلام خبر آغاز معاملات «صندوق پالایشی یکم» از اوایل آبان در بازار سرمایه نیز از جمله موضوعاتی بود که صنعت پالایشی را مورد اقبال سهامداراند قرار داده بود. به گونه ای که در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای پالایشی با لیدری نمادهای حاضر در صندوق #پالایش_یکم (شپنا-شتران-شبندر –شبریز) مورد با تقاضای بالایی همراه بودند.

ارزش معاملات

و اما در پایان ساعت کاری بازار سرمایه، معاملات امروز بورس  و فرابورس در مجموع از ارزش ۱۲هزار و ۷۵۴میلیارد و ۳ میلیون تومان برخوردار شد که از این میزان ارزش معاملات، ۹ هزار و ۲۸۷ میلیارد و ۲۲۲میلیون تومان آن به بازار  بورس اوراق بهادار تهران تعلق داشت.

معاملات فرابورس نیز از ارز ش ۳ هزار و۴۶۶ میلیارد و ۷۸۱میلیون تومانی برخوردار شد.

تغییرات شاخص

شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۸۰۱  واحد افت  به یک میلیون و ۵۶۰ هزار  و ۸۷۳  واحد رسید.

شاخص هموزن نیز با افت ۲ هزار و  ۴۷۳ واحدی به ۴۱۱ هزار و ۹۲۱  واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با کاهش ۱۹۸ واحدی به عدد ۱۸ هزار و ۷۴ واحد رسید.

تاثیرگذارترین نمادها

امروز به رغم اثر گذاری مثبت شپنا با یک هزار و ۹۴۰ واحد، تایپکو با یک هزار و ۷۵۹ واحد،  شتران با یک هزار و ۴۸۰ واحد، نمادهای فولادبا ۳ هزار و ۲۶ واحد، فملی با ۲ هزار و ۵۵، کگل با یک هزار و ۶۰۶ واحد، خودرو با یک هزار و ۵۰۹ واحد منجر به افت شاخص بورس اوراق بهادار تهران شدند.

همچنین در بازار فرابورس  آریا با ۳۸ واحد، وسپهر ۳۳ واحد، صبا ۲۸ واحد، ذوب ۲۶ واحد، شگویا ۲۵ واحد منجر به افت شاخص شدند. در این میان بیشترین تاثیرات مثبت در شاخص فرابورس تنها به دو نماد فرابورس با ۱۵واحد و دماوند ۱۱ واحد شد .

مجموع تعداد و ارزش صف ها

در مجموع بازار بورس و فرابورس  ۶۴۸ نماد مورد معامله قرار گرفت که در مجموع از تقاضای خرید  و فروشی به ارزش ۱۲  هزار و ۱۹۰ میلیارد و ۹۱میلیون تومانی همراه بودند.

بر اساس این گزارش؛ ۱۳۸ نماد در معاملات امروز بورس و فرابورس از تقاضای خرید به ارزش یک  هزار و ۳۶۹ میلیارد و ۴۷۴میلیون تومانی برخوردار بودند.

از سوی دیگر ۲۳۲ نماد معاملاتی در بازارهای بورس و فرابورس نیز با صف فروش  ۴هزار و ۱۳۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومانی مواجه شدند.

آمار ورود و خروج پول هوشمند

میزان خروج پول حقیقی در روز جاری حدود ۲۵۵ میلیارد تومان بود. ورود پول حقیقی در روز گذشته حدود ۱۴۴ میلیارد تومان بوده است.

 در معاملات امروز بازار سرمایه شپنا با ۵۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، شتران با ۸۷ میلیارد تومان، تاپیکو ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، رانفور ۳۷ میلیاردتومان، ختور ۳۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مورد توجه سهامداران حقیقی قرار داشتند.همچنیند وساخت ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، کاما ۲۴ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان، ودی ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، شبندر ۲۲ میلیاردتومان، وآیند ۲۰ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان نیز در رتبه های بعدی ورود سرمایه از سوی حقیقی ها قرار گرفتند. ازسوی دیگر وسپهر با ۲۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، وبصادر با ۱۰۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، وبملت با ۹۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، شیران با ۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، فملی ۶۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شاهد خروج نقدینگی سهامداران حقیقی بودند. علاوه بر این   از اخابر ۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، دماوند ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آریان ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، بپاس ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، فولاد ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نقدینگی سهامداران حقیقی خارج شد.

نمادهای با تغییرات قیمت

نمادهای معاملاتی غپینو، وگستر در قیمت سهام خود، در جریان معاملات امروز با وقفه ۶۰ دقیقه ای در معاملات سهام خود مواجه شدند.

افشای اطلاعات با اهمیت

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه دکوثر، سکرد، دروز، سیلام، چافست، ستران، ولیز، فروی، سمتاز با افشای اطلاعات الف و نمادهای وشهر، ثعمرا، اپرداز با افشای اطلاعات گروه ب همراه بودند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده