تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۴۱۲۴۶
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم فسا با بازار مطرح کرد

تعطیلی طرح کارخانه «پلی اتیلن» و «فولاد» فسا

می متالز - حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس دلیل تعطیلی کارخانه «پلی اتیلن» فسا در حوزه انتخابیه خود را بحث عدم توجیه اقتصادی از سوی مسئولین وزارت نفت عنوان کرد.
تعطیلی طرح کارخانه «پلی اتیلن» و «فولاد» فسا

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی با اشاره به ظرفیت‌های راکد صنایع در کشور گفت: در حوزه انتخابیه بنده چندین طرح غیر فعال وجود دارد که اگر این طرح‌ها فعال می‌شد ضمن اینکه برای توسعه و ارزآوری کشور مفید بود، می‌توانست اشتغال قابل توجهی را در منطقه ایجاد کند.

وی تأکید کرد: یکی از طرح‌هایی که از سال ۸۸ کلنگ‌زنی شده و پیشرفت زیادی نداشته مربوط به طرح فولاد شهرستان فسا است، در این طرح سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی مشارکت داشته و این طرح را تا مقداری به پیش برده است اما در ادامه ،این طرح به شخص دیگری واگذار شده و آن فرد هم فعلا طرح را جلو نمی‌برد و حدوداً چهار سال است که این طرح راکد مانده است.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به چرایی مشکلات طرح مذکور بیان داشت: عدم ارائه و پرداخت تسهیلات از سوی بانک به این طرح از جمله مشکلات اصلی طرح بوده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: علاوه بر این، طرح پتروشیمی شهرستان فسا مد نظر است که قرار بود در قالب خط اتیلن مرکز، کارخانه پتروشیمی پلی اتیلن در شهرستان تأسیس شود که قریب به ده سال است متوقف مانده و سرمایه‌گذار و وزارت نفت عنوان می‌کنند که این طرح توجیه اقتصادی ندارد.

فیروزی تأکید کرد: همچنین طرح ایجاد کشتارگاه دام و طیور در شهرستان فسا مد نظر بوده که چندین سال است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی راه‌اندازی شده و اما به دلیل بروز ویروس کرونا سرمایه‌گذار توان بازپرداخت تسهیلات مربوطه را نداشته و احتمالا این کارخانه نیز به فروش گذاشته خواهد شد.

عناوین برگزیده