تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۴۴۵۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شیخان خبر افزایش قیمت سیمان را تکذیب کرد

می متالز - دبیر انجمن سیمان گفت: افزایش قمیت سیمان خبر اشتباهی بود که رسانه ای شد.
شیخان خبر افزایش قیمت سیمان را تکذیب کرد

به گزارش می متالز، سیمان از درب کارخانه با قیمت 15 هزار و 500 تومان بدون ارزش افزوده خارج می‌شود. خبر افزایش قیمت سیمان در اوایل آبان مطرح شد که توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تکذیب شد.

دوباره خبرگزاری مهر نوشت: بر اساس اعلام شرکت‌های بورسی تولیدکننده سیمان در سامانه کدال (سامانه شفاف سازی اطلاعات شرکت‌های بورسی) انجمن صفی کارفرمایان صنعت سیمان با افزایش ۱۰ درصدی هر کیسه سیمان تیپ ۲ موافقت کرد. در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس این مجوز، نرخ هر بسته سیمان پاکتی از ۲۹ هزار و ۷۹۰ تومان به ۳۳ هزار و ۷۹۰ تومان افزایش یافته است.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: خبر افزایش قیمت سیمان کاملا اشتباه است و   انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان این خبر را تکذیب می‌کند. این اشتباه کدال باید برطرف شود.

وی افزود: سیمان هیچ  افزایش قیمتی درب کارخانه نداشته است و همچنان قیمت یک پاکت سیمان  درب کارخانه سیمان ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بدون ارزش افزوده است.

نائب رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ارتباط با گرانی سیمان گفت: هرچند قیمت کنونی سیمان به هیچ وجه منطقی نیست اما هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است و برای بازار سیمان منتظر نظر وزارت صمت هستیم.

درحالی امروز نائب رئیس و دبیر  انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبر افزایش قیمت سیمان را صراحتا رد کردند که اثر این خبر بازار سرمایه را تحت تاثیر  قرار داد و گروه سیمانی‌ها در چند روز گذشته از جمله مهمترین گروه‌هایی بود که از طرف سهامداران حقیقی مورد توجه قرار گرفت.

در برنامه‌های زنده اینستاگرامی صدای بورس یکی از مهمترین و چالشی‌ترین پرسش‌هایی که از سوی سهامداران حقیقی پرسیده می‌شد مربوط به تحلیل بازار سیمان در آینده بود. دقایقی پیش خبرگزاری مهر خبر مبنی بر گرانی سیمان را از صفحه خود برداشت اما بازنشر این خبر همچنان در رسانه ها وجود دارد و اثر آن بر بازار سرمایه باعث سمت گیری اشتباه برخی تحلیل‌ها شده است.

عناوین برگزیده