تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۱۵۴۴۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

استقبال خوبی از عرضه شمش چدن در بورس صورت گرفته است

می متالز - مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان: استقبال خوبی از شمش چدن ذوب آهن در بورس صورت گرفته است و عمده خریداران این محصول در صنایع ریخته گری هستند. مهمترین مصرف کننده این محصول هم شرکت فولاد مبارکه است که در حال حاضر در انتهای تعهدمان نسبت به خرید این شرکت قرار داریم.
استقبال خوبی از عرضه شمش چدن در بورس صورت گرفته است

محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان درباره عرضه شمش چدن در بورس کالا گفت: ما مدت زیادی بود که به دنبال عرضه شمش چدن در بورس کالا بودیم تا هم پتانسیل محصولمان را شناسایی کنیم و هم مشتریان با یک رقابت شفاف تر و سالم تر خرید خودشان را انجام دهند و امکان رصد سراسری این اتفاق امکان پذیر باشد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه این اتفاق افتاد و اولین عرضه موفق این محصول در بورس کالا در ۱۱ آذر سال جاری  با مقدار ۶۰۰ تن با قیمت پایه ۸۱۵۰۰ ریال برای هر کیلوگرم صورت پذیرفت و معامله شد و تاکنون در چندین نوبت این عرضه را انجام داده ایم و مشتریان موفق به خرید این محصول شده اند. قیمت آن هم با یک ضریبی نسبت به شمش فولادی در بورس تعیین می شود.

کجباف به کیفیت خوب شمش چدن اشاره کرد و افرود: شمش چدن تولید کوره بلند شرکت ذوب آهن است و از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین با راه اندازی کوره شماره یک ذوب آهن طبیعتا تولیدمان هم افزایش پیدا می کند و می توانیم بازار را تامین و اشباع کنیم.

مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان به خرید فولاد مبارکه از این شرکت پرداخت و گفت: استقبال خوبی از این عرضه جدید و محصول جدید در بورس صورت گرفت. عمده مصرف خریداران این محصول در صنایع ریخته گری هستند و مهمترین مصرف کننده این محصول شرکت فولاد مبارکه است که در حال حاضر در انتهای تعهدمان نسبت به خرید این شرکت قرار داریم و در حال تحویل نهایی آن هستیم و اگر در ادامه هم هر درخواستی از این شرکت وجود داشته باشد ما آماده تحویل برای سفارش به این مجموعه هستیم.

شایان ذکر است چدن آلیاژهایی از آهن و کربن است که درصد کربن آن بیش از ۲۰ درصد باشد. بیش از ۹۵ درصد وزن چدن را آهن تشکیل می‌دهد و عناصر آلیاژی اصلی آن کربن و سیلیسیم و فسفر هستند. وجه تمایز چدن‌ها و فولادها، میزان کربن موجود در آنهاست به نحوی که آهن حاوی تا ۲ درصد کربن را فولاد و آهن حاوی دو الی ۶٫۶۷ درصد کربن را چدن می‌نامند. مصرف اصلی چدن در ذوب آهن به عنوان محصول میانی جهت تولید محصولات فولادی است و شرکت ذوب آهن اصفهان از سال ۹۸ پیگیر پذیرش این محصول در بورس کالا بود و در اوایل سال ۹۹ موفق به اخذ پذیرش آن شد. اولین عرضه موفق این محصول در بورس کالا در ۱۱ آذر سال اتفاق افتاد. خریداران این محصول هم از گستره نسبتا وسیعی از استان های کشور همچون اصفهان، خراسان، تهران، فارس، آذربایجان، کرمانشاه و .... هستند.

عناوین برگزیده