تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۱۶۳۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

دورخیز بازار برای حرکت صعودی

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: پارامتر‌های بنیادی اعم از نرخ دلار، قیمت نفت، کامودیتی‌ها و مهم‌تر از همه گزارش‌های شرکت‌ها همه به نفع بازار سرمایه هستند بنابراین با این شرایط بازار بر خواهد گشت و رشد خوبی خواهد داشت.
دورخیز بازار برای حرکت صعودی

به گزارش می متالز، هومن عمیدی اظهار کرد: هر چند بسیاری وضعیت فعلی بورس را مطلوب نمی‌دانند، اما بازار شایط بدی ندارد و قیمت سهام باید اصلاح می‌شد که صورت گرفت.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اتفاقات به نفع بازار رخ داده است، افزود: در بازار‌های موازی ریزش وجود نداشت، دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان باقی ماند و عملا اُفتی که در بازار سرمایه صورت گرفت به کف رسیده است و در مقابل متولیان بازار با تغییر دامنه نوسان مانع ریزش بیشتر بازار شدند.

وی گفت: پارامتر‌های بنیادی اعم از نرخ دلار، قیمت نفت، کامودیتی‌ها و مهم‌تر از همه گزارش‌های شرکت‌ها همه به نفع بازار سرمایه هستند بنابراین با این شرایط بازار بر خواهد گشت و رشد خوبی خواهد داشت.

عمیدی در کنار تغییر دامنه نوسان چند اقدام دیگر نیز باید از سوی مسوولان بورس صورت گیرد، بیان کرد: باید بازارگردانی‌ها تغییر کند و الزام کاملا از سوی آن‌ها رعایت شود، درصد سهام صندوق‌های درآمد ثابت به ۳۰ درصد سابق برگردد این دو اقدام بهترین راهکار برای حمایت از بازار است و شاخص تا یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد رشد خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پول در بازار سرمایه پارک شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت در بازار در حال کاهش یافتن است، سهامداران در انتظار رسیدن به کف قیمت‌ها هستند تا اقدام به خرید کنند.

وی تصریح کرد: پول وجود دارد، اما حقوقی‌ها با شیطنتی که انجام دادند اقدام به خرید در این دوره نکردند و سهام را با حجم مبنا پایین آوردند در مقابل سازمان برای جلوگیری از اُفت بیشتر سهام دامنه نامتقارن را اجرا کرد.

عناوین برگزیده