تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۴۵۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی صندوق‌های مالی تخصصی با همکاری بورس

می متالز - وزیر صنعت با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ریزی سال جاری، شیوه‌های جدید تامین مالی است، گفت: راه اندازی صندوق‌های مالی تخصصی با همکاری بورس و بانک مرکزی در دستور کار است.
راه‌اندازی صندوق‌های مالی تخصصی با همکاری بورس

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در نشستی با محوریت حمایت از تولید اظهار کرد: طبق نظرسنجی اتاق بازرگانی از ۴۰۰ تشکل صنعتی و معدنی، رتبه نخست مشکلات در زمینه دسترسی آسان به منابع مالی و تامین سرمایه در گردش است. قاعدتا مشکلات و مسائل، بخشی از عملکرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و متغیری موثر در شرایط تولید امروز است.

وی افزود: در شرایط موجود باید با تغییر نگرش در مسیر حمایت از تولید به ویژه در حوزه تامین منابع مالی گام برداریم.در این زمینه انتظار می‌رود بانک مرکزی یک سیاست تعادلی متناسب با شرایط روز در حوزه پولی و تامین منابع مالی حوزه تولید در پیش بگیرد.با وجود بسیاری از مشکلات تحمیلی، بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای بهبود شرایط کمک حال حوزه تولید هستند.

این مقام مسئول گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با بانک مرکزی درخواست ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید کردیم که حدود ۸۴ هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت است.در صورت به نتیجه رسیدن این مهم، طرح‌ها می‌توانند به تولید اقلام کالاهایی بپردازند که در واردات آن‌ها با محدودیت‌های داخلی و خارجی مواجه هستیم.

رحمانی با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ریزی وزارت صنعت در سال جاری، شیوه‌های جدید تامین مالی است، گفت: در این راستا با بانک مرکزی و سازمان بورس مشورت کردیم که نتایج مطلوب آن به زودی قابل مشاهده خواهد بود.ایجاد صندوق‌های مالی تخصصی در بخش تولید یک ضرورت غیر قابل انکار است و پیگیری راه اندازی آن‌ها با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی و دولتی در دستور کار است.

عناوین برگزیده