تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۵۰۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در زنجان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است.
صدور 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در زنجان

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری امروز در زنجان اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با همکاری دستگاه‌های ذیربط در مبحث اشتغال به دنبال افزایش این آمار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای حل مشکل بیکاری جذب سرمایه‌گذار به استان بوده است، تصریح کرد: تا پایان تیر امسال حجم سرمایه‌گذاری استان 30 هزار و 540 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از صنایع استان با تشکیل کارگروه‌های ستاد رفع موانع تولید بیان کرد: با تلاش انجام شده امسال 340 جواز تأسیس و طرح توسعه در استان زنجان صادر شده است.

فغفوری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی ایجاد شده از محل طرح‌های صنعتی اعلامی 7 هزار و 304 نفر بوده است، اضافه کرد: این آمار در مقایسه با سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 745 فقره جواز تأسیس در استان صادر شده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 281 هزار میلیارد ریال بوده است که میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای این طرح‌های صنعتی 85 هزار و 125 نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه همت و تلاش مجموعه استانی بر حفظ اشتغال موجود و احیای واحدهای راکد، شاهد ایجاد واحدهای صنعتی جدید و افزایش میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بوده است، تصریح کرد: در همین راستا طی دو سال گذشته از تعطیلی واحدهای فعال استان جلوگیری شده است.

فغفوری با اشاره به اینکه در طرح رونق تولید در سال گذشته از 5 هزار و 121 اشتغال واحدهای صنعتی صیانت شده است، اضافه کرد: همچنین سال قبل 13 واحد تولیدی احیا شد و به مانند سال 96 در سال 97 نیز هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری نیز به دنبال احیای واحدها و همچنین جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال هستیم، افزود: در کنار این موضوع برای افتتاح واحدهای صنعتی فعال نیز برنامه‌ریزی شده است.

عناوین برگزیده