تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۵۵۰۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سعیدی مبارکه در نطق میان دستور مطرح کرد:

لزوم تحقیق و تفحص از شرکت آلومینیوم سازی ایران

می متالز - نماینده مردم مبارکه گفت: درخواست می‌کنم که نسبت به پرداخت حقوق سهامداران‌ اقدام جدی شده و تحقیق و تفحص در این باره انجام شود.
لزوم تحقیق و تفحص از شرکت آلومینیوم سازی ایران

به گزارش می متالز، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در نطق اضطراری امروز صحن علنی، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و دیگر یاران ایشان گفت: امیدوارم منش و سیره ائمه (ع) چراغ راه ما و مسوولان باشد، به حق که سازش‌ ناپذیری در برابر دشمن و ظلم در کنار عزت‌طلبی، مهم‌ترین درس مکتب عاشوراست، آموزه‌ای بزرگ که امروز پس از قرن‌ها از حادثه عظیم نیازمند تأثیرش هستیم.

او ادامه داد: امروز شاهدیم که کشورهای غربی، این بار فرانسه همان پلیس بد را برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره جلو انداختند و رئیس جمهور آن کشور دم از مذاکره و گفت‌ وگوی مستقیم می‌زند، اما بداند که طبق فرموده رهبر انقلاب هرگونه مذاکره منتفی است و جمهوری اسلامی خود را به دام تله تازه آنها نمی‌اندازد. هشدار می‌دهم اگر اروپایی‌ها به تعهداتشان و تعهدات ۱۱ گانه هرچه زودتر عمل نکنند، ایران گام سوم تعهداتش را محکم تر برخواهد داشت.

سعیدی مبارکه افزود: این مردم مقاومت ایثار و ایستادگی در برابر حرف زور را از مکتب عاشورا آموخته‌اند و تن  به ذلت نمی‌دهند؛ در جامعه انسانی اساسی‌ترین کار تعلیم و تعلم است و این وظیفه به عهده فرهنگیان کشور است، اما یک سوال برای جامعه فرهنگی کشور، در عمل چه کرده‌ایم؟ در آستانه شروع سال تحصیلی معلمان شریف میهن ما که قرار است آینده تربیتی یک ملت را تأمین کنند، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند. از همه مسوولان به‌ویژه مسوولان اجرایی درخواست می‌کنم که به حرمت آیه «ن و القلم و ما یسطرون» برای رفع دغدغه‌های این قشر زحمتکش اقدام و برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه  از معلمان و جامعه فرهنگی زیاد گفته‌ایم و زیاد شنیده‌ایم، بهتر است عمل کنیم.

او خطاب به وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: توصیه می‌کنم که نسبت به حقوق خرید خدمتی‌ها و معلمان نهضتی و حق‌التدریس توجه ویژه کنند تا سفره این قشر کوچکتر نشود؛ همچنین  نسبت به پرداخت مطالبات بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان فرهنگیان، اختصاص فضا و تجهیزات آموزشی به روز برای دانش آموزان اقدام شود.

نماینده مردم مبارکه با بیان اینکه بیشتر فضاهای آموزشی فرسوده  کشور در اختیار آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته بهترین ساختمان‌ها و تجهیزات را به مراکز آموزشی می‌دهند و نه بانک‌ها و ادارات.

سعیدی مبارکه در خصوص رسیدگی به نحوه واگذاری سهام شرکت آلومینیوم سازی ایران گفت: این شرکت متعلق به کارکنان بازنشسته صنعت فولاد است و درخواست می‌کنم که نسبت به پرداخت حقوق سهامداران‌ اقدام جدی شده و تحقیق و تفحص در این باره انجام شود. بنده شرایط سخت عملکردی بازنشستگان در صنعت فولاد و پرسنل این صنعت را هم می‌دانم و امیدوارم اتفاقات خوب و مبارکی در ادامه این مسیر برایشان بیفتد.

او از رئیس کمیسیون اقتصادی و دیگر نمایندگان برای ورود به جزئیات طرح رسیدگی به بحث مالیات عایدی بر مسکن تشکر کرد و گفت: کاش دولت هرچه زودتر به این طرح رسیدگی می‌کرد و لایحه‌اش را ارائه می‌داد.

سعیدی مبارکه تأکید کرد: وضعیت جامعه تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به‌ویژه اشتغال معلولان و جوانان دهه شصتی باید مورد رسیدگی قرار بگیرند و اضافه شدن مشکلات اشتغال دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها اتفاق بدی به شمار می‌رود. ان شاء الله آقای رئیس جمهور به وعده‌اش برای اشتغال جوانان پای‌بند بماند و  برنامه‌ریزی کند.

او یادآور شد: فساد فقط فساد مالی نیست و اگر مسوولی در جایی بر خلاف شایسته سالاری فعالیت کند، فساد اداری به وجود آمده است.

نماینده مردم مبارکه در استان اصفهان اظهار کرد: روشنایی جاده مبارکه - اصفهان با تیر برق قبل از ایجاد ایمنی لازم تأمین شده است، طبق اظهارات سازمان راهداری هیچ مجوزی برای نصب تیر برق نداشته است؛ از وزیر نیرو و وزیر راه می‌خواهم که به طور جدی نسبت به این قتلگاه در مسیر مبارکه_اصفهان اقدام کنند. ما بیش از ۲ میلیارد در این موضوع اوراق گرفتیم، اما به دلیل التهاب قیمت کسی زیر بار مناقصه‌ها نرفت، از مسوولانی که به این موضوع ارتباط دارند، می‌خواهم از مردم عذرخواهی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: به موجب قانون بودجه ۹۸ محل پرداخت عوارض از مالیات بر ارزش افزوده باید در محل فعالیت بنگاه تولیدی باشد که این‌گونه نیست و حق مردم استان اصفهان ضایع شده است؛ از وزیر اقتصاد می‌خواهم که در این موضوع تدبیر ویژه بیندیشد.

عناوین برگزیده