تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۶۲۹۵۴
سرویس خبر : محیط زیست

بازگشت بیش از ۱۲۰ هکتار از معادن به انفال

می متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری گفت: بیش از ۱۲۰ هکتار از معادن به انفال بازگشت که این موضوع در طول تاریخ منابع طبیعی بی‌سابقه بوده است.
بازگشت بیش از ۱۲۰ هکتار از معادن به انفال

به گزارش می متالز، سیدمحسن موسو‌ی‌تاکامی در سومین جلسه شورای اداری اظهار کرد: حفظ انفال و منابع طبیعی باید در اولویت اول همه ما باشد ما هیچ کاری مهم‌تر از حفاظت از عرصه‌های منابع ملی و دولتی نداریم و حتی اگر هزار کار داشته باشیم، اولویت اصلی ما باید حفاظت باشد.

وی با بیان اینکه بحث حفاظت از انفال در سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری علاوه بر وظیفه قانونی یک تکلیف شرعی است و باید به این موضوع توجه شود، افزود: سیاست‌هایی که از سوی سازمان متبوع و این اداره کل در خصوص مسائل حفاظتی اتخاذ شد باید توسط یگان حفاظت مورد پایش قرار گیرد تا وضعیت نسبت به گذشته بهتر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری ادامه داد: در طی دو ماه اخیر اقدامات بسیار خوبی نسبت به گشت و مراقبت عرصه‌ها و جلوگیری از قاچاق چوب و برخورد با متجاوزان و سوداگران چوب صورت گرفته که منتج به دستگیری برخی از قاچاقچیان حرفه‌ای و مجازات آنان توسط دستگاه قضایی شد.

این مسوول با بیان اینکه  حفاظت وظیفه اصلی همه ماست و باید با جدیت و به درستی انجام شود، افزود: نقاط آسیب‌پذیر قاچاق چوب و محمولات جنگلی، تجاوز و .. باید شناسایی و مناطقی که شرایط بسیار حاد دارند باید به درستی شناسایی و کنترل شود و نقاط آسیب‌پذیر در قالب نقشه و به صورت نقطه‌ای تعیین و شناسایی و به آن توجه و رسیدگی شود.

موسوی بیان کرد: بحث زراعت چوب که پروژه اقتصاد مقاومتی است باید بستر آن با جدیت بیشتر توسط ادارات شهرستان  فراهم و آمار آن هر هفته به اداره کل اعلام شود، بیان کرد: با امضای خود حتی یک وجب معدن به کسی نداده و یا حتی با تصمیمات ما، معدنی به کسی سپرده نشده است و با تلاش صادقانه همکاران، بیش از ۱۲۰ هکتار از معادن به انفال بازگشت که این موضوع در طول تاریخ منابع طبیعی بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: جلسه کمیته درآمد استان هر دو هفته یک بار به صورت مستمر ادامه پیدا کند و گزارشات درآمدی شهرستان‌ها نیز هر هفته به اداره کل ارسال شود تا بدانیم که هر شهرستان برای درآمد چه اقداماتی داشته است و بتوانیم گزارشات مربوطه را به مراجع ذیربط انعکاس دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری در پایان با تاکید به اینکه اهمیت حفاظت از آب و خاک کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: با توجه به سیلاب‌های مخرب سال جاری و بروز خسارت مالی و هدر رفتن منابع آب و خاک حاصلخیز کشاورزی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری (عملیات بیولوژیکی و مکانیکی) تاثیر به سزایی در کاهش خسارات دارد و لزوم هماهنگی در حوزه‌های آبخیز به منظور ایجاد توسعه پایدار امری اجتناب‌ناپذیر است که در سال جاری اجرای به موقع پروژه‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی به صورت جدی در شهرستان‌ها پیگیری شود تا قبل از فصل سرما و یخبندان پروژه‌ها تکمیل شود.

عناوین برگزیده