تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۶۵۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح احیای عرصه‌های معدنی سنگان خواف ناکافی است

‌می‌متالز - فرماندار خواف گفت: طرح بوته کاری و احیا عرصه‌های معدنی انجام شده، اما ناکافی است.

به گزارش می‌متالز، مهدی عباسپور فرماندار خواف در جریان بازدید از طرح بوته‌کاری و احیا عرصه‌های معدنی یکی از مجموعه‌های صنعتی و معدنی گفت: این مجموعه معدنی در سنوات گذشته اقدام به تسطیح و احیاء ۱۱۵ هکتار اراضی برداشت شده کرده بود که همچنین با این طرح جدید ۱۴۹ هکتاری نهالکاری که در سال جاری در حال انجام شده است میزان تسطیح و احیاء را به ۲۶۴ هکتار رسانده است.

او افزود: بخشی از این عرصه‌ها توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات یک درصد فروش معادن و بخشی از دیگر توسط تعهدات مجموعه معادن مذکور در احیاء عرصه‌های معدنی با دو گونه تاغ و اسفناج‌وحشی انجام شده است که پس از سه سال و به مرور با چرای سبک در اختیار بهره‌برداران مراتع قرار می‌گیرند.

فرماندار خواف ادامه داد: اراضی برداشت شده و باطله‌های معادن باید تسطیح، احیاء و پس از استقرار در اختیار بهره برداران مراتع قرار گیرد.

عباسپور بیان کرد: این طرح انجام شده اقدامی خوب، ولی به نسبت سطح تخریب شده مراتع ناکافی است که باید معادن وظیفه‌مندی خود را در توجه به مسائل محیط‌زیست و منابع طبیعی بدانند.

او تصریح کرد: معادن پلاسری سنگان شهرستان خواف برنامه ریزی خود را راستای تسطیح باطله‌ها و احیاء عرصه‌های معدنی هر چه سریعتر عملیاتی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده