تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۷۱۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

سود‌های تورمی به نفع "بورس"

می متالز - سود در بازار سرمایه در دو دسته "تورمی" و "غیر تورمی" قرار می‌گیرد و سود حاصل از افزایش دلار، "سود تورمی" محسوب می‌شود.
سود‌های تورمی به نفع "بورس"

به گزارش می متالز، فرشید اردبیلیون جهانی مدیرعامل کارگزاری جهان سهم  با اشاره به "بودجه ۹۹"  اظهار داشت: امروز لایحه بودجه ۹۹ به بودجه تقدیم شد و در ضمائم آن تصمیمات لازم برای هر صنعت، پایه دلار و عوارض مالیات‌ها بحث شده که نقشی تعیین کننده در بازار سرمایه ایفا می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص افزایش نرخ دلار و ایجاد تورم عنوان کرد: سود در دو دسته "تورمی" و "غیر تورمی" قرار می‌گیرد و سود حاصل از افزایش دلار، "سود تورمی" محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سود‌های تورمی برای بازار سرمایه مضر نخواهند بود، چرا که با بالارفتن ارزش دارایی ها، برخی شرکت‌ها مانند "بانکی‌ها " و "خودرویی ها" که وضعیت مناسب نداشته و همراه با دارایی، بدهی بالایی نیز دارند، در شرایطی قرار می‌گیرند که ارزش دارایی آن‌ها افزایش یافته و در پروسه تجدید ارزیابی وارد می‌شوند؛ از طرف دیگر ارزش واقعی بدهی این شرکت‌ها نیز کاهش می‌یابد و هر چه در شرایط تورمی بدهکاری وجود داشته باشد به نفع شرکت است.

عناوین برگزیده