تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۷۱۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

"شاخص" دنباله رو "دلار"

می متالز - وابستگی شاخص به قیمت دلار امری واضح بوده که طی چند روزاخیر با افزایش ۲۰درصدی قیمت دلار شاخص نیز رشد داشته است.
"شاخص" دنباله رو "دلار"

به گزارش می متالز، حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در بررسی بازار روز جاری گفت: شاخص در تقلید دلار حرکت می‌کند، دلار با رشدی ۲۰درصدی عاملی برای رشد سریع شاخص بود.

وی با اشاره به بودجه ۹۹ افزود: هفته گذشته با شایعات موجود به نظر می‌رسید "مالیات" و "نرخ حامل‌های انرژی" تغییر زیاد داشته باشد اما؛ نسبت به بودجه نگرانی وجود ندارد و از طرف دیگر بازار سرمایه به دلار وابسته بوده و با افزایش این ارز، طبیعتا شاخص‌ها نیز روند صعودی را در پیش می‌گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گزارش‌ها و عملکرد شرکت‌ها را طی سه ماه گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد روز‌های خوبی در انتظار بازار باشد.

وی همچنین با اشاره به پایان فصل تجدید ارزیابی‌ها عنوان کرد: تا اواخر اسفند شرکت‌ها قادر به استفاده از دستورالعمل بوده و شرایط سال بعد مشخص نیست.

طریقی افزود: در خصوص "خودرو" و "سایپا" موضوع تجدید ارزیابی زیاد به گوش می‌رسد و هر دو شرکت در مرحله پیش روی این امر قرار دارند.

مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام به تجدید ارزیابی دیگر گروه ها، چون سیمان و غذایی اشاره داشت و گفت: سرمایه گذاران به این نتیجه رسیده اند که در نهایت شرکت‌ها برای استفاده از معافیت‌ها مجبور به انجام تجدید ارزیابی هستند و تمام عوامل دست به دست هم داده تا اقبال بازار بالاتر برود.

طریقی همچنین در رابطه با "تنش‌های تجاری" مابین چین و آمریکا اظهار داشت: به نظر می‌رسد این تنش‌ها در حال برطرف شدن هستند که این اتفاق تاثیر بسیاری بر کامودیتی‌ها و قیمت‌های جهانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: "مس" و "فولاد" و سهم‌های شاخص ساز نیز از رشد قیمت خوبی برخوردار خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزایش دلار را تا مرز ۱۴ هزار تومان پیش بینی کرد و افزود: به نظر می‌رسد قبل از انتخابات نیز با کاهش دلار مواجه باشیم.

عناوین برگزیده