تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۷۳۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری امین سهم تاکید کرد:

مقصد نهایی، لمس کانال ۴۵۰ هزار واحد

می متالز - این بار بر خلاف ماه های گذشته، سهم های بزرگ و با قدرت نقدشوندگی بالای بازار بر مدار اقبال قرار دارند. بدون شک پول های بزرگ، وارد سهم های بزرگ خواهند شد.
مقصد نهایی، لمس کانال ۴۵۰ هزار واحد

به گزارش می متالز، روند مثبت بازار سرمایه ادامه دارد؛ ولی به نظر می رسد قدری از تب و تاب معاملات کاسته شده و امروز عرضه ها شدت بیشتری نسبت به روزهای قبل داشت. شاخص کل کمتر از ۶ هزار واحد تا فتح قله ۳۵۰ هزار واحدی فاصله دارد و بازار سرمایه امسال یک تنه جور تمام بازارها را به دوش کشیده و بازدهی مطلوبی برای سهامداران به ارمغان آورده است.

مرتضی شریفیان مدیرعامل کارگزاری امین سهم در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت بازار سرمایه در شرایط فعلی مشابه قطاری است که باید مسیری را طی کند تا به مقصد برسد و طبیعی است که در فاصله رسیدن به مقصد، در چند ایستگاه توقف داشته باشد و برخی مسافران پیاده شده و مسافران جدیدی سوار شوند. مسیر بازار سرمایه قطعا رو به رشد بوده و تا شهریور ۹۹، بازار سرمایه روند صعودی خواهد داشت. حتما شاخص کل تا آن مقطع محدوده ۴۵۰ هزار واحد را لمس خواهد کرد و نقدینگی هم جای بهتری نخواهد یافت؛ ولی اصلا عجیب نیست اگر در برخی فواصل شاهد اصلاح و استراحت بازار سرمایه باشیم.

وی افزود: بهتر است سهامداران به جای تمرکز بر عدد شاخص بورس، وقایع سیاسی را دنبال کنند، ولی با توجه به حجم نقدینگی و احتمال کسری بودجه دولت و چاپ پول برای جبران کسری بودجه، بازار سرمایه چشم انداز روشنی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: تفاوت رشد این دوره بازار سرمایه با ماه های قبل این است که بازار متوجه سهم های بزرگ شده و این بار بر خلاف ماه های گذشته، سهم های بزرگ و با قدرت نقدشوندگی بالای بازار بر مدار اقبال قرار دارند. بدون شک پول های بزرگ، وارد سهم های بزرگ خواهند شد.

عناوین برگزیده