تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۹۷۸۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پاساژها و مراکز تجاری مسقف قم باید تعطیل باشند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صنوف و مراکز تجاری مانند پاساژها و مراکز مسقف به دلیل امکان تجمع نباید فعالیت داشته باشند.
پاساژها و مراکز تجاری مسقف قم باید تعطیل باشند

به گزارش می متالز، با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اظهار داشت: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند صنوف به سه بخش تقسیم شدند، صنوفی که نباید فعالیت کرده، صنوفی که باید فعالیت کرده و همچنین صنوفی که با محدودیت فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح دوم صنوف مجاز باید فعالیت کرده و به مردم خدمت‌رسانی کنند ولی بخشی از صنوف به‌عنوان ریسک پایین و متوسط و بخشی دیگر ریسک بالا بوده که همچنان نباید فعالیتی انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه موضوعی که در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند که مهم است این بوده که صنوف و مراکز تجاری مانند پاساژها و مراکز مسقف به دلیل امکان تجمع نباید فعالیت داشته باشند، افزود: مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌ها همچنان پرخطر بوده و نباید فعالیت کنند چون سلامت شهروندان عزیز و همچنین کسبه و شاغلین دارای ارزش و اهمیت زیادی است.

فاصله‌گذاری اجتماعی در استان قم با کمک نیروی انتظامی و دادستانی در حال انجام است

وی با بیان اینکه 7 فروشگاه اینترنتی در قم دارای مجوز هستند، تصریح کرد: از اوایل امسال با همفکری اتاق اصناف و اداره کل ارتباطات فناوری، طرحی تهیه شد که فروش اینترنتی و مایحتاج عمومی مردم مورد تأکید قرار گرفت تا به این وسیله مردم بدون تردد در شهر کالا را تحویل بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: فروشگاه‌های پرچی به‌ صورت اینترنتی اقلام بهداشتی را توزیع می‌کند و مردم می‌توانند اپلیکیشن نصب‌کرده و اجناس موردنظر خود از جمله ماسک و مواد ضدعفونی را دریافت کنند.

سیجانی ادامه داد: نسبت به این موضوع تأکید شده که کالایی که دست مردم می‌رسد بهداشتی باشد، فروشگاه‌های اینترنتی ابتدا مجوزهای لازم را دریافت کرده و سپس اقدام به تبلیغ می‌کنند.

وی با اشاره به اصنافی که به‌ صورت میدانی فعالیت می‌کنند، گفت: حوزه بازرسی این سازمان تخلفات اقتصادی اصناف نظیر گران‌ فروشی و کم‌ فروشی را مورد توجه قرار می‌دهند، همچنین مرکز بهداشت و تیم بازرسی اتاق اصناف به همراه تعزیرات واحدهایی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ می‌کنند.

عناوین برگزیده