تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۳
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۱۰۰۳۷۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیان پور مطرح کرد:

مصائب اجاره‌نشینان در دوران پساکرونا؛ تمدید ۶ ماهه قرارداد، مرهمی بر مشکلات مستأجران

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن امکان پذیر است، البته دولت و وزارتخانه باید برای تأمین حقوق مالکان و موجران برنامه ریزی کند، زیرا بسیاری از موجران تنها از طریق دریافت اجاره مسکن امرار معاش می کنند.
مصائب اجاره‌نشینان در دوران پساکرونا؛ تمدید ۶ ماهه قرارداد، مرهمی بر مشکلات مستأجران

به گزارش می متالز، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دولت برای تصویب آیین نامه اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر نرخ اجاره مسکن همانند قیمت خرید و فروش مسکن افزایش چشمگیری یافته و این مسئله فشار سنگینی را بر مستأجران وارد کرده است، به طوری که بسیاری از خانواده ها به دلیل افزایش قیمت ها، مجبور به اجاره مساکن کوچک تر در مناطق پایین تر شهرها شده اند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات مستأجران در سال های اخیر در حالی تشدید که آن ها برای جبران کسری ها و مشکلات مالی کار می کردند، اما متأسفانه در دو ماه اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده و این مسئله درآمد خانوارها را به میزان بالایی کاهش داده است.

 

احتمال افزایش نرخ اجاره مسکن در ماه های آینده

وی گفت: از طرف دیگر، بر اساس تحلیل های صورت گرفته، نرخ اجاره مسکن در ماه های آتی حدود 30 درصد افزایش پیدا می کند که قطعا این میزان افزایش در شرایط کنونی در توان خانوارها نیست، همچنین در وضعیت کرونایی امکان جابه جایی و نقل و انتقال وجود ندارد.

 

پیشنهاد وزارت راه برای اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن منطقی و امکان پذیر است

کیان پور ادامه داد: تمام این دلایل و مسائل، اجرای پیشنهاد وزارت راه برای اجبار موجران به تمدید ۶ ماهه قراردادهای اجاره مسکن را منطقی و امکان پذیر می کند، البته دولت و وزارتخانه باید برای تأمین حقوق مالکان و موجران برنامه ریزی کند، زیرا بسیاری از موجران تنها از طریق دریافت اجاره مسکن امرار معاش می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید راه کارهای دیگری را نیز برای حمایت از مستأجران طراحی کند، یکی از این اقدامات، ارائه تسهیلات کم سود به مستأجران برای تقویت قدرت مالی آن ها است، این مسئله نیز می تواند از مشکلات خانواده ها بکاهد.

عناوین برگزیده