تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۰۰۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری ۳۷ درصد کاهش یافت

می متالز - الله دادی از صادرات ۸۳ میلیون دلاری کالا از این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات گمرک در مقایسه با سال ۹۷، با کاهش ۳۷ درصدی مواجه شد.
صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری ۳۷ درصد کاهش یافت

به گزارش می متالز، «اسماعیل الله‌ دادی» شامگاه گذشته (چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت) در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن جلسات شهید مردانی استانداری برگزار شد، از صادرات ۸۳ میلیون دلاری کالا از این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان صادرات، ۴۷ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده و مابقی آن از دیگر استان های کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری افزود: واردات کالا به استان در طول سال گذشته نیز با کاهش روبرو شد و میزان واردات استان به ۲۴ میلیون دلار کاهش یافت.

الله دادی بادام را از مهمترین کالاهای صادراتی استان اعلام کرد و گفت: خوراک آبزیان، کاشی و سرامیک، ورق خودرو، لوازم خانگی و محصولات پلاستیکی از دیگر این کالاها به شمار می‌رود.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان در صادرات سال گذشته کشور نتوانست جایگاه مطلوبی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد و در بین مجموع گمرکات کشور در رتبه ۶۱ قرار گرفت.

الله دادی به مشکلات صادرکنندگان استان اشاره کرد و گفت: تعهد ارزی و الزام صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، پایین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش، بالا بودن کرایه حمل محصولات و کاهش سهم صادرکنندگان در بازارهای خارجی از جمله این مشکلات است.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده