تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۷۶۴۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی ۶ ماه نخست سال؛

آمار صادرات از چهارمحال و بختیاری افزایشی شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آمار صادرات چهارمحال و بختیاری در شش ماهه ابتدایی سال افزایشی و در بحث واردات با کاهش مواجه بودیم، گفت: از ابتدای سال صادرات از لحاظ وزنی با رشد ۵۰ درصدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر عبداللهی ۱۶ مهرماه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صادرکنندگان بادام در استان دارای مشکلاتی هستند، اظهار کرد: جلسه‌ای به همین منظور در اداره‌کل گمرک استان برگزار و مقرر شد انجمن صادرکنندگان بادام در استان برای حل مشکلات در حوزه برندسازی، بازاریابی، فرآوری و بازاریابی ورود پیدا کند.

سرپرست اداره‌کل گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۰ درصد بادام کشور در این استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد:، اما در حوزه صادرات بادام این استان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، استان‌های آذربایجان غربی و بندرعباس رتبه‌ها اول و دوم صادرکنندگان بادام در کشور را دارند در حالیکه در این استان‌ها تولیدکننده بادام نیستند.

وی افزود: برخی صادرکنندگان بادام در چهارمحال و بختیاری برای اینکه زیر بار تعهد ارزی نروند، بادام را با کارت بازرگانی یکبار مصرف صادر می‌کنند.

عبداللهی با اشاره به اینکه آمار صادرات چهارمحال و بختیاری در شش ماهه ابتدایی سال افزایشی و در بحث واردات با کاهش مواجه بودیم، یادآور شد: از ابتدای سال صادرات از لحاظ وزنی با رشد ۵۰ درصدی روبرو شد و همچنین از ابتدای سال ۱۰۶۸ اظهارنامه از گمرک استان صادر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده