تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۰۱۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۷ واحد صنفی در ابرکوه پلمب شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه گفت: ۲۷ واحد صنفی که بر خلاف مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اقدام به فعالیت کردند با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلمب شد.
۲۷ واحد صنفی در ابرکوه پلمب شد

به گزارش می متالز، سید مسعود میرحسینی با بیان اینکه اصناف تا ساعت ۲۰ عصر مجاز به عرضه کالا هستند، اظهار کرد: به استثنای واحدهای عرضه موادغذایی ضروری و اساسی از جمله نانوایان، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های زنجیره ای، قصابان، مرغ فروشان و میوه فروشی، عمده فروشان مواد غذایی می توانند با رعایت پروتوکل بهداشتی فعالیت داشته باشند.  

این مسوول همچنین  با اشاره به تامین ارزاق عمومی ، افزود: افزون بر ۱۰ تن سیب زرد و قرمز و پرتقال به قیمت هرکیلوگرم به ترتیب ۵۷ و۶۷ هزار ریال و همچنین سه تن گوشت قرمز منجمد بین مردم توزیع شد .

وی ادامه داد: مدیران، متصدیان، مالکان و کارفرمایان به منظور فعالیت صنفی با رعایت الزامات بهداشتی اعلام شده با ثبت نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir  و وارد کردن اطلاعات مربوط به واحد کاری نسبت به کسب مجوز فعالیت اقدام کنند.

میرحسینی با بیان اینکه تمام صنوف و صنایع کم‌خطر و پرخطر باید در این سامانه ثبت‌نام کنند، خاطر نشان کرد: واحدهای صنفی و صنعتی مجاز و کم خطر پس از ثبت‌نام در این سامانه و صدور مجوز، به شرط رعایت موارد بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

این مسوول اضافه کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، فعالیت‌های صنوف پرخطر شامل آرایشگاه‌های زنانه، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز بازی و تفریحی، گیم نت ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی،  سینماها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی تا اطلاع بعدی مجاز به بازگشایی و فعالیت نیستند.

شهرستان ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارایه خدمات هستند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۸۶۹ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۸ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۲ هزار و ۲۲۹ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۵۹۴ تن تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید - ۱۹ در بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت  انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: از مردم می خواهیم با پرهیز از هر تردد غیر ضروری یاری رسان کادر بهداشتی و درمانی و ستاد ملی مدیریت کرونا باشند و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم به زودی به یاری الهی خبر خوش مهار کرونا را در ایران اعلام کنیم.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده