تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۰۱۵۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳ طرح معدنی در چهارمحال و بختیاری آماده برداشت شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۳ طرح معدنی در استان آماده برداشت و واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی شد.
۳ طرح معدنی در چهارمحال و بختیاری آماده برداشت شد

به گزارش می متالز، سجاد رستمی در نشست شورای معادن این استان افزود: معدن گنبد نمکی در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت در شهرستانهای اردل و بروجن و معادن مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل از جمله معادن قابل برداشت در استان است.

وی ادامه داد: امسال معدن فسفات در شهرستان لردگان، مطالعه ژئوتوریسم در منطقه مشایخ کیار و امکان‌سنجی تولید کاغذ از سنگ آهک نیز در مرحله مطالعه قرار گرفته است.

رستمی تصریح کرد: معادن مس، روی و کبالت در منطقه سبزکوه و معدن طلا، مس و کانی‌های فلزی در روستای مارکده شهرستان سامان نیز از جمله پهنه‌های معدنی استان به شمار می‌رود، که در مرحله اکتشاف قرار گرفته است.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی روستای مارکده اعلام آمادگی کرده است.

رستمی با بیان اینکه ذخایر دولومیت در استان از حجم بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در پی جذب سرمایه‌گذار برای استخراج این ذخایر معدنی هستیم.

وی، نبود واحدهای "قله‌بر" را از چالش‌های بخش معدن استان عنوان کرد و گفت: نبود چنین واحدهایی سبب شده تا محموله‌های معدنی استان به صورت خام به فروش برسد و ضایعات معدنی در استان افزایش داشته باشد.

در این نشست ۲۴ معدن در مجموع از حدود ۳۰۰ میلیون تومان تخفیفات دولتی برخوردار شدند.

از ۱۸ معدن با اعمال ماده ۲۰ سلب صلاحیت شد و از ۲ محدوه اکتشافی رفع انتزاع شد و امکان فعالیت دوباره در این دو محدوده معدنی فراهم شد.

هم اینک ۹۰ معدن در این استان فعال است که سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان از این معادن استخراج می‌شود.

عناوین برگزیده