تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۰۲۷۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جاده ترانزیتی آستارا

جمهوری آذربایجان برای افزایش تجارت احداث می‌شود

می متالز - فرماندار آستارا از برنامه‌ریزی برای ساخت جاده ترانزیتی به موازات راه‌آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان، به منظور افزایش ارتباط زمینی، حمل و نقل بیشتر کالا و تقویت تجارت برون مرزی خبر داد.
جمهوری آذربایجان برای افزایش تجارت احداث می‌شود

به گزارش می متالز، حسن رستم زاد روز سه شنبه در بازدید از مسیر خاکی جاده در حاشیه راه آهن آستارا-آستارا اظهار کرد: جمهوری آذربایجان جاده ترانزیتی خود را به موازات راه آهن به نقطه صفر مرزی ما رسانده است و ما نیز با ساخت این جاده از نقطه مرزی تا بارانداز راه آهن آستارا، زمینه تردد کامیون ها و حمل و نقل کالا و تجارت برون مرزی را فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیمانکار ساخت جاده ترانزیتی آستارا - آستارا مشخص شده است و به زودی با حضور مسوولان مرتبط، کلنگ اجرای آن به زمین زده خواهد شد و این مسیر، ظرفیت های توسعه اقتصادی و تجاری با کشورهای اوراسیا و روابط ایران و آذربایجان را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: امروز مدیرکل راه آهن شمال کشور و نمایندگان استانی شرکت راه آهن نیز از این مسیر بازدید کردند و آغاز مراحل اجرایی آن با جدیت پیگیری می شود.

فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با جمهوری آذربایجان، یک راه زمینی، یک راه دریایی و یک راه ریلی دارد و با بهره برداری از جاده ترانزیتی، یک راه زمینی دیگر به مسیرهای ارتباطی ایران و آذربایجان افزوده خواهد شد.

او ادامه داد: تعریض جاده آستارا - اردبیل نیز در حال اجراست و با تکمیل آن، حمل و نقل ترکیبی در شمال غرب ایران رونق و تصادفات جاده ای کاهش خواهد یافت.

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند و بعد از اتصال راه آهن آستارا به رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب ایران، امکان حمل و نقل ریلی از بنادر شمال تا جنوب میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز ریلی، دریایی و زمینی دارد.

عناوین برگزیده