تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۳
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۰۳۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره شرکت بورس مطرح کرد:

پیش بینی ورود نقدینگی گسترده به بازار و روند صعودی شاخص + توصیه

می متالز - عضو هیات مدیره شرکت بورس با پیش بینی ورود نقدینگی گسترده و روند صعودی شاخص گفت: سرمایه‌ گذاران باید از سهام دارای وضعیت بنیادی و نقدشوندگی نگهداری کنند.
پیش بینی ورود نقدینگی گسترده به بازار و روند صعودی شاخص + توصیه

به گزارش می متالز، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به اصلاح چند روز اخیر شاخص بورس گفت: نکته‌ای که سرمایه‌گذاران باید در وضعیت فعلی معاملات بورس در نظر بگیرند این است که بازار سهام مکانی با وجود نوسانات زیاد است و جریان آن ممکن است یکباره براساس اطلاعات بنیادین و شرایطی که در بازار یا کشور ایجاد می‌شود، تغییر کند.

وی افزود: با توجه به روند منفی معاملات در بازار امروز، شاهد انجام حجم بالایی از معاملات بودیم. در یک ساعت نخست معاملات حدود هشت هزار میلیارد تومان معامله انجام شد و بسیاری از فروشنده‌ها که به دنبال فروش بودند اقدام به خرید دیگر سهم‌ها کردند. بالا بودن تعداد خریداران در بازار نسبت به فروشندگان، نشان‌دهنده ورود تعداد زیادی سرمایه‌گذار و حجم بالای نقدینگی به این بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نکته نگران‌کننده در بازار، سرمایه گذاران تازه وارد هستند که از ابتدای سال تاکنون شاهد رشد بی وقفه قیمت‌ها و شاخص بورس بودند و با تصور رشد دائمی قیمت‌ها و وجود نوسان مثبت، اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کردند بنابراین اصلاح‌های اخیر در بازار ممکن است باعث تصمیم گیری‌های عجولانه از سوی سرمایه‌گذاران تازه وارد شود. وجود نوسان منفی در بازار طبیعی است و نمی‌توان اصلاح امروز شاخص را به نام ریزش تلقی کرد.

خواجه نصیری عنوان کرد: سرمایه‌گذاران تازه وارد باید این نکته را مدنظر داشته باشند که ممکن است در آینده روزهای مثبتی را در بازار شاهد باشیم و نباید اصلاح امروز بازار را به روزهای آینده تعمیم داد و آن را به عنوان روندی دائمی در معاملات بازار دانست. پیشنهاد می شود سرمایه‌گذاری در شرکت‌ هایی است که از میزان نقدشوندگی بالایی برخوردارند، انجام شود. برخی از سهامداران زمانی که بازار روند منفی در پیش می‌گیرد اقدام به خرید سهم‌ هایی می‌کنند که از قدرت نقدینگی چندان بالایی برخوردار نیستند و با کوچکترین اتفاقی به دلیل ایجاد صف‌های فروش طولانی امکان فروش برای آنها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید در وضعیت فعلی بازار، متغیر نقدشوندگی سهام را مدنظر قرار دهند. به نظر می‌رسد براساس میزان نقدینگی گسترده‌ای که اکنون در حال ورود به بازار است روند معاملات بازار دوباره به سمت صعود باز خواهد گشت. سرمایه‌گذاران باید از سهم‌هایی که به لحاظ نگاه بنیادی و نقدشوندگی در وضعیت خوبی قرار دارند برای مدت طولانی نگهداری کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده