تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۰۴۶۵۱
سرویس خبر : انرژی

در سوگ یک مدیرلایق

می متالز - اکبر نعمت‌الهی، داشتن تیم کارآزموده و باسواد و دارای شناخت از جهان می تواند عامل موفقیت در همه سازمان های بین المللی باشد.
در سوگ یک مدیرلایق

به گزارش می متالز، جایگاه یک کشور را به پیشنهادهای معقول و سازنده و واقع بینانه ای می سنجند که برای سازمان بین المللی ایفا می کند. از همین منظر داشتن ستادی با درک از جهان و ارتباطات جهانی حیاتی است.

حسین کاظم پور اردبیلی نماینده دائم ایران در هیات عامل اوپک دارای چنین فضیلتی بود. او که پس از سال ها خدمت صادقانه اکنون سر در نقاب خاک کشیده است تا آخرین روز حیات نیرویی کارآمد برای کشورش در جایگاه نمایندگی اوپک بود. با اینکه باتوجه به تحریم‌ها و محرومیت‌های ایران از صادرات نفت قاعدتا باید جایگاه ایران در اوپک تضعیف می شد با این همه او با درک و دریافتی که از بازار نفت و نقش ایران در اوپک داشت با همکاری دیگران موفق شد جایگاه گذشته ایران را در اوپک بازگرداند.

این در حالی است که در دوره های پیش از او جایگاه ایران و سهمیه صادرات نفت ایران با بی تدبیری هایی که صورت گرفت به رقیبان ایران در بازار واگذار شد.

اینک باید نگاهی ویژه می داشتیم که کاظم پور اردبیلی طی سالها خدمت به این مهم دست یافت.

کسانی که با این شهید زنده کار کرده اند او را به دو ویژگی می شناسند:

دانش گسترده و تجربه مدیریتی مفید و شناخت وسیع از بازار جهانی نفت که به او وجهه ای بین المللی داده بود.

دیگر این که او با داشتن صراحت لهجه هرگز به خاطر پسند مدیران بالاتر حقیقت را قربانی مصلحت نکرد. این در حالی است که به گفته ظریفی، در ایران مشاوران برای آن منصوب می شوند که تصمیمهایی را که مدیران درباره آنها تردید دارند، تایید کنند و به آنها اعتماد به نفس بدهند!

کاظم پور اردبیلی کسی بود که از سال‌های ابتدایی انقلاب در وزارتخانه های بازرگانی، امورخارجه و نفت نقشی ماندگار از یک مدیریت اصولی را نشان داد.

هم اکنون در غیاب او مسلما یک خلا عمیق در مدیریت کشور و ستاد وزارت نفت احساس خواهد شد اما بایستی با درایت وزیر، معاونین و دیگر مدیران لایه های مختلف وزارت نفت این خلا جبران شود و راه حاج حسین کاظم پور اردبیلی ادامه یابد.

یاد کاظم پور اردبیلی همواره در خاطره صنعت نفت ایران خواهد ماند؛ مردی شجاع، زیرک و پرکار که در هر عرصه ای حضوری ماندگار داشت.
یاد و خاطره اش گرامی باد.

عناوین برگزیده