تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۰۴۹۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز رشد ۶۹۴۴ واحدی شاخص رقم خورد:

معاملات مشکوک یک بانک، "ذوب"، زیرمجموعه ایران خودرو، شرکت SME و ۱۱ نماد

می متالز - در روز رشد ۶۹۴۴ واحدی شاخص، یک بانک، ذوب آهن، زیرمجموعه ایران خودرو، دومین حضور متوالی شرکت SME و ۱۱ نماد دیگر مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک یک بانک، "ذوب"، زیرمجموعه ایران خودرو، شرکت SME و ۱۱ نماد

به گزارش می متالز، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با رشد مناسبی آغاز به کار کرد به طوری که رشد قیمت در عمده گروه های بازار تجربه شد اما در ادامه با توجه به گزارش های نسبتاً ضعیف در برخی از نمادهای بزرگ با فشار فروش همراه شد و افت قیمت در گروه های بزرگ در نهایت به رشد 6944 هزار واحدی و بازپس گیری کانال یک میلیون واحدی شاخص انجامید.

به این ترتیب بیش از 10 هزار میلیارد تومان در بورس و 5 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت با داد و ستد بیش از 1.4 میلیارد سهم و ذوب آهن، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات به همراه بانک پارسیان به ترتیب با تقاضای 669، 569، 564 و 428 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 8 تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت پارس مینو حاضر در بازار اول معاملات بورس ضمن رشد 59 درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد بیش از 86.4 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های خودکفایی آزادگان، تاید واتر، سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان، تامین سرمایه امید، محور سازان ایران خودرو، کارخانجات مخابراتی ایران، بانک سامان، ذوب آهن، شیشه همدان ، بیمه میهن، دارویی رازک، آما، نیلی صنعت کرمان (شرکت حاضر در بازار SME) و سرمایه گذاری توسعه شمال مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک بانک، ذوب آهن، زیرمجموعه ایران خودرو، دومین حضور متوالی شرکت حاضر در بازار SME و 11 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده