تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۰۹۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روحانی:

رشد اقتصادی منفی ۸ را به مثبت ۱۴ رساندیم

می متالز - رییس جمهوری تصریح کرد: اگر چه شرایط برای مردم سخت تر شده است و به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم آنگونه که باید، ادامه دهیم اما در این شرایط تحریم جدید، رشد اقتصادی را از منفی ۸ را به مثبت ۱۴ رساندیم.
رشد اقتصادی منفی ۸ را به مثبت ۱۴ رساندیم

به گزارش می متالز، رییس جمهوری گفت: اگر چه شرایط برای مردم سخت تر شده است و به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم آنگونه که باید، ادامه دهیم اما در این شرایط تحریم جدید، رشد اقتصادی را از منفی ۸ را به مثبت ۱۴ رساندیم یعنی در سال ۹۱ رشد اقتصادی منهای ۸ بود که در سال ۹۵ به اضافه ۱۴ شد . یک اقدام مهم در این دولت رساندن تورم ۴۰ به ۷ بود و  رشد اقتصادی دو رقمی و تورم یک رقمی شد و این همان وعده ای بود که در دولت دادیم.

روحانی ادامه داد: امروز با یک شرایط ویژه ای روبرو هستیم که باید مدنظر قرار بگیرد با این حال مستمری افراد کم درآمد ۹ برابر شده است.

دستور رییس جمهوری برای مهار قیمت مسکن
روحانی به مشکل مردم در مسکن اشاره کرد و افزود: امروز شرایط مسکن و اجاره‌ها و قیمت مسکن با شاخص‌های اقتصادی کشور منطبق نیست و از طرفی یک جریانی در جامعه وجود دارد که به مردمی که یا مستاجرند و یا در شرایط اقدام و تهیه مسکن هستند، فشار ناعادلانه‌ای وارد می کند.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز در جلسه دولت به «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی دستور دادم این موضوع را مد قرار دهند و  زیر نظر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری همه طرح‌های مهار قیمت مسکن را بررسی کنند تا بتوانیم این فشار را از دوش مردم کاهش بدهیم.

عناوین برگزیده