تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۱۰۲۰۴
سرویس خبر : انرژی
با هدف کاهش برداشت آب از زاینده رود

طرح انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن در آستانه بهره برداری

می متالز - مرحله اول طرح انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان با پیشرفتی 99 درصد در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.
طرح انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن در آستانه بهره برداری

به گزارش می متالز، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در این مرحله، پساب تصفیه شده با لوله کربن استیل ۶۰۰ میلیمتری به طول چهار هزار و ۴۳۰ متر از محل مخزن تعادل در میدان شهید خاکی تا میدان نهالستان به تصفیه خانه استحصال منتقل می‌شود.
مهدی نصر افزود: در مرحله اول این طرح در ظرفیت‌های مختلف با خروجی ۵۰۰، هزار و هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ساعت پیش بینی شده است.
مهرداد اسماعیلی مدیر آبرسانی شرکت ذوب آهن اصفهان نیز گفت: رویکرد جدید صنایع فولادی برای تأمین آب، استفاده از پساب است و ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی به منظور کاهش مصرف آب، پساب شهرستان ‌های زرین شهر به مقدار بیش از ۶۰ لیتر بر ثانیه و فولاد شهر بیش از  ۱۹۰ لیتر بر ثانیه را خریداری کرده است.
اجرای مرحله اول طرح انتقال پساب فولادشهر به ذوب آهن اصفهان به منظور جبران آب مورد نیاز و کاهش برداشت آب از زاینده رود همچنین کاهش پیامد‌های زیست محیطی، از خرداد ۱۳۹۷ آغاز شده است.
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

عناوین برگزیده