تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۱۲۵۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس دانشگاه تهران:

سامانه ایرانی معاملات بورس بزودی آزمایش می‌شود

می متالز - رئیس دانشگاه تهران گفت: سامانه معاملات بورسی که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده، مراحل نهایی را می‌گذارند و بزودی آزمایش عملیاتی آن آغاز می‌شود.
سامانه ایرانی معاملات بورس بزودی آزمایش می‌شود

به گزارش می متالز، محمود نیلی احمد آبادی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین بنیاد ملی فناوری و دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه طراحی سامانه ایرانی معاملات بورس توسط دانشگاه تهران در چه مرحله‌ای است؟ به فارس گفت: به زودی عملیات آزمایشی این سامانه معاملات شروع می‌شود.

وی افزود: حدود دو سال است کار طراحی سامانه انجام می‌شود ولی به زودی آزمایش عملیاتی آن شروع شده و یا به زودی شروع خواهد شد. این سامانه 100 درصد ایرانی و اتفاق بسیار بزرگی است که هم دانش و هم اطلاعات آن در داخل ایران باقی خواهد ماند. از سازمان بورس به دلیل پشتیبانی از طراحی این سامانه قدردانی می‌کنیم.

نیلی احمدآبادی در مورد اینکه چند نفر در طراحی سامانه معاملات بورس مشارکت داشتند، ادامه داد: چون کار سنگینی بوده، تعداد زیادی در طراحی آن شرکت کردند که اطلاعات بیشتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانید از دانشکده برق دانشگاه تهران بپرسید. سامانه طوری طراحی شده که به خوبی با سامانه‌های بین المللی بورس رقابت می‌کند و تمام نیازهای سازمان بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأمین می‌کند و در مورد اطلاعات تکنیکی باید با طراحان صحبت کنید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده