تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۱۲۹۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز عملیات عمرانی تالار منطقه ای بورس تهران در زنجان

می متالز - امروز ۳ تیر ماه ۹۹، مراسم آغاز عملیات اجرایی تالار منطقه ای بورس تهران در زنجان با حضور علی صحرائی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران و تنی چند از مقامات استان زنجان و اصحاب رسانه این استان برگزار شد.
آغاز عملیات عمرانی تالار منطقه ای بورس تهران در زنجان

به گزارش می متالز، در ابتدای این مراسم، علی صحرائی، مدیرعامل بورس تهران به ویژگی های این پروژه اشاره کرد و گفت: پس از اتمام پروژه ساختمان جدید بورس واقع در منطقه سعادت آباد تهران، این ساختمان با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی، مکان مناسبی برای پشتیبانی دیتا سنتر بورس کشور است و با سرمایه ای به مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

وی افزود: به  واسطه آزاد سازی سهام عدالت به فرمان مقام معظم رهبری و پیش بینی افزایش سهامداران به بیش از ۴۹ میلیون نفر، نیاز به زیر ساخت فنی و پشیبانی دیتا سنتر می باشد که این پروژه به همین منظور احداث می شود.

مدیرعامل بورس تهران به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در استان زنجان اشاره کرد و گفت:  ساخت این پروژه در استان زنجان بواسطه منابع طبیعی  و حضور نیروی کار جوان می تواند بر ضریب نفوذ بازار سرمایه بیفزاید و به اشتغالزایی و حضور بیشتر شرکت های استان در بورس کمک شایانی کند.

صحرائی توصیه کرد: با توجه به استقبال عموم از بازار سرمایه، مردم از پس انداز خود برای سرمایه گذاری استفاده کنند و در صورت نداشتن آگاهی و دانش مالی کافی، به طور غیر مستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری کنند، زیرا این صندوق ها تحت نظارت مدیریت تخصصی و سازمان بورس بوده و اصول سرمایه گذاری مانند متنوع سازی و پوشش ریسک را رعایت می کنند.

لازم به ذکر است که این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۷۴ متر مربع با زیر بنای ۵۳۱۲ متر مربع و مجموعا ۸ طبقه احداث می شود. همچنین این ساختمان دارای ۵ طبقه روی زمین، ۳ طبقه زیرزمین به علاوه نیم طبقه و همکف است. ضمن اینکه تالار بورس زنجان در طبقه چهارم این ساختمان مستقر می شود. همچنین این پروژه جهت پوشش بازار سرمایه استان و نهادهای مرتبط بازار سرمایه شامل بانک، بیمه و شرکت های کارگزاری و سایر نهادهای مالی در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده