تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۱۴۹۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

استاندارد ملی شمش (تختال فولاد کربنی و کم‌آلیاژ) منتشر شد

می متالز - بهرام باقرزاده، دبیر کمیته استاندارد و کیفیت انجمن فولاد اظهار داشت: با تلاش گروهی اعضای محترم کمیسیون تدوین استاندارد تختال و سازمان های ذیربط، استاندارد ملی «تختال فولاد کربنی و کم آلیاژ تولید شده به روش ریخته گری پیوسته ویژگی ها و روش های آزمون» به شماره ۲۰۲۹۹ منتشر شد.
استاندارد ملی شمش (تختال فولاد کربنی و کم‌آلیاژ) منتشر شد

به گزارش می متالز، لازم به ذکر است استاندارد مذکور در اجلاسیه ۸۱ کمیته ملی استاندارد فلزشناسی که در مورخ ۲۰ آبان ۹۸ با حضور تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صنایع فولادی نظیر فولاد خوزستان، فولادمبارکه، نورد ولوله اهواز، فولاد هرمزگان، فولاد اکسین، سازمان ملی استاندارد و انجمن تولیدکنندگان فولادی ایران در اهواز برگزار گردید، به تصویب رسید.

دبیر کمیته استاندارد و کیفیت انجمن فولاد گفت: ویژگی منحصر بفرد این استاندارد علاوه بر تصویب الزامات تولید تختال، قرار گرفتن یک رویه اختصاصی ارزیابی انطباق محصول بعنوان پیوست الزامی استاندارد است که نتیجه آن می تواند مانع از تولید و واردات تختال نامرغوب به داخل کشور شود. این رویه هم طراز مدل ارزیابی انطباق اروپایی CE و استانداردهای سری EN (معادل Annex ZA) بوده و یک گام اساسی در جهت همطرازی نظام ارزیابی انطباق در کشور با مدل مترقی اروپایی می باشد. لذا این اقدام نیک می تواند مبنای سایر استانداردها و محصولات نیز قرار گیرد تا شاهد ارتقائ کیفیت در کشور بصورت بنیادین باشیم.

عناوین برگزیده