تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۱۱۵۳۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان بوکان برطرف شد

می متالز - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان این شهرستان ناشی از خروج گردوغبار از دودکش‌های آن برطرف شد.
آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان بوکان برطرف شد

به گزارش می متالز، آوات بازیار با بیان اینکه این کارخانه سیمان اخیرا مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست قرار گرفته است، اظهار داشت: کارشناسان این اداره در این بازدید از روند تعمیرات و تعویض فیلترهای کارخانه دیدن کرده و آن را مورد بررسی قرار دادند. 

وی افزود: در این بازدید مشخص شد که این واحد صنعتی با تعویض کیسه و کیج‌های سیستم فیلترینگ و تعمیرات اساسی در زمینه حذف کامل گردوغبار خروجی دودکش اصلی خود مشکل آلایندگی این واحد را رفع کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: با رفع این مشکل بخشی از خط تولید این واحد تولیدی که به‌دلیل بروز این مشکل زیست محیطی متوقف شده بود دوباره آغاز به‌کار کرده است.

بازیار افزود: دیگر سیستم‌های کنترل آلایندگی این واحد صنعتی همچون سیستم آنلاین غبارسنج، الکتروفیلتر، بگ فیلترهای نصب شده در نقاط مختلف خط تولید، سیکلون‌ها و تصفیه‌خانه نیز در این پایش مورد بازدید قرار گرفته و نحوه عملکرد آنها بررسی شد. 

وی اضافه کرد: در این بازدید میدانی، برنامه عملیاتی و نحوه مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه کارخانه نیز بررسی و مورد پایش کارشناسان مربوطه محیط زیست قرار گرفت.

این کارخانه از ابتدای خرداد ماه سالجاری بخشی از خط تولید خود را به دلیل انجام این تعمیرات اساسی و گسترده متوقف کرده بود.

کارخانه سیمان کاوان بوکان در سال ۱۳۸۱ با نام سیمان سردار تاسیس شد و در سال ۱۳۸۴ عملیات اجرای این کارخانه با تسهیلات ارزی ریالی بانک ملی آغاز شده و مراحل ساخت و اجرایی کارخانه در سال ۱۳۸۹ پایان یافت و در همان سال راه اندازی شد و در سال ۱۳۹۱ پروانه بهره برداری را کسب کرد.

بهره‌برداری از گاز طبیعی و جایگزینی سوخت پاک به جای مازوت نصب و راه اندازی سیستم پایش آنلاین غبار خروجی دودکش اصلی اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ (سیستم مدیریت زیست محیطی) بهره برداری از واحد تصفیه خانه و استفاده از پساب خروجی جهت آبیاری بخشی از اقدامات محیط زیستی این کارخانه است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

عناوین برگزیده