تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۲
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۱۵۸۵۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های شهری مبارکه

می متالز - شهردار مبارکه گفت: سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی خدماتی توسط شهرداری هزینه شده است.
اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های شهری مبارکه

به گزارش می متالز، سید محسن هاشمی، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل عملیات پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و بلوک‌فرش، زیرسازی و راه‌سازی شهرک مشاغل کارگاهی خیام، هدایت و دفع آب‌های سطحی در محلات و خیابان‌های شهر، بهسازی گلزار شهدای محلات قهنویه، درچه و شیخ آباد است.

وی اضافه کرد: ایجاد زمین چمن مصنوعی در محلات قهنویه، محمدآباد و صادقیه، بهسازی و زیباسازی معابر عمومی و بلوار فتح‌المبین و معلم، تکمیل طبقه همکف مجموعه تجاری شریعتی، ساماندهی ترافیکی و ایجاد سرعتکاه‌های ایمنی، احداث پل کنارگذر بلوار سردار شهید ربیعی از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری مبارکه است.

شهردار مبارکه ادامه داد: بهسازی پارک شهدای گمنام محله یک صفاییه، مرمت و لکه‌گیری ترانشه‌ها، مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی، احداث آبریزگاه‌های عمومی در محلات، اصلاح هندسی میدان آیت‌الله مبارکه‌ای، احداث پارک محله ۱۰ صفاییه و محوطه سازی خیابان شهید مطهری از جمله این طرح‌ها است.

هاشمی با اشاره به روند تملک و آزادسازی اراضی واقع در طرح قطار حومه‌ای مبارکه - بهارستان، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی واقع در خط قطار حومه‌ای مبارکه - بهارستان حد فاصل فولاد مبارکه تا میدان دفاع مقدس با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال توسط شهرداری مبارکه تملک و آزادسازی شد.

وی افزود: هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع عرصه و عیان در شهر مبارکه و محلات این شهر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال تملک و آزادسازی شد.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: برای نظافت و نگهداشت شهر مبارکه شامل رفت و روب و نظافت معابر، جمع آوری زباله و پسماند در سال گذشته ۴۱ میلیارد ریال هزینه شد.

هاشمی تصریح کرد: توسعه و نگهداری ۴۰۰ هکتار فضای سبز سطح شهر و محلات در سال گذشته با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به جابجایی ۳.۵ میلیون مسافر توسط اتوبوس‌های درون شهری، گفت: برای جابجایی این تعداد مسافر در سال گذشته توسط شهرداری به سازمان اتوبوسرانی جهت کاهش قیمت بلیط ۳۸ میلیارد ریال یارانه ارائه شد.

شهردار مبارکه با اشاره به مرمت و بازسازی ارگ تاریخی نهچیر، اظهار کرد: ادامه عملیات مرمت و بازسازی این ارگ تاریخی با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

عناوین برگزیده