تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۱۵۹۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«شخارک» افزایش سرمایه نمی‌دهد

می متالز - غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد و گفت که این شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.
«شخارک» افزایش سرمایه نمی‌دهد

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک درباره نرخ ماهانه گاز خوراک از ابتدای فروردین تاکنون گفت: نرخ هر متر مکعب گاز خوراک دریافتی طبق صورتحساب‌های ماه فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹، به مبلغ ۱۱.۱۰۱ (یازده هزار و یکصدویک) ریال به صورت علی‌الحساب و بر اساس نرخ اسفندماه ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده و صورتحساب خردادماه تاکنون دریافت نشده است.

وی در مورد وضعیت طرح متانول ۲ به آخرین وضعیت این پروژه  اشاره کرد و گفت که موارد زیر نهایی شده است:

  1. اخذ مجوز مجدد طرح از معاونت محترم برنامه‌ریزی نفت به شماره ۲۲۱۲۵۶ مورخ ۱۵ /۰۵ /۱۳۹۷
  2. کمپرسورهای اصلی فرآیند پروژه از شرکت زیمنس آلمان خریداری، به ایران حمل و ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون در انبارهای مجتمع پتروشیمی خارک مستقر هستند.
  3. قراردادهای خوراک و سوخت با شرکت گاز استان بوشهر در دی ماه ۱۳۹۷ بر اساس مجوز برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران که از ۶ IGAT  در گناوه تامین می‌شود، منعقد شده است. بر این اساس، میزان گاز طبیعی جهت خوراک حداکثر ۲۰۰.۰۰۰ مترمکعب استاندارد در ساعت و میزان گاز طبیعی حداکثر ۵۰.۰۰۰ مترمکعب استاندارد در ساعت که مخلوطی از گاز متان و مقدار جزئی ترکیبات دیگر است، تعیین شده است. در ضمن اعتبار این پیمان به مدت ۲۵سال شمسی است.
  4. زمین طرح آماده‌سازی شده است که البته بخشی از آن از استحصال دریا به دست آمده است.
  5. توسعه اسکله صادراتی انجام شده است.
  6.  جاده پیرامونی پروژه در حال احداث است.
  7. انعقاد قرارداد مهندسی مشاور برای مهندسی خط لوله انتقال گاز از گناوه به خارک انجام شده و طراحی ایستگاه‌های اندازه‌گیری خوراک و سوخت توسط مهندس مشاور در دست انجام است و با انتخاب مهندس مشاور زیست محیطی، اخذ مجوز از محیط زیست نیز در حال پیگیری است.
  8. قرارداد احداث خط لوله آب دریا به محل پروژه منعقد شده و پیمانکار مشغول انجام آن است.

وی همچنین درباره انتقال گاز خوراک از بندر جاسک به خارک اعلام کرد: انتقال گاز خوراک از بندر جاسک به خارک به صرفه نیست.

عناوین برگزیده