تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۱۶۹۶۱
سرویس خبر : انرژی
تقی‌زاده:

پیگیری تحقق یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن استان تهران؛ حریم خطوط انتقال گاز در اطراف معادن رعایت شود

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اهمیت فعالیت معادن در شهرستان های تهران از پیگیری جهت تحقق یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن استان خبر داد.
پیگیری تحقق یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن استان تهران؛ حریم خطوط انتقال گاز در اطراف معادن رعایت شود

به گزارش می متالز، محمد تقی زاده در جلسه شورای معادن با اشاره به وصول سهم استان تهران از فروش معادن اظهار داشت: در قانون برنامه، یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت و انجام پروژه های بهداشتی و عمرانی در مناطق استقرار معدن اختصاص یافته است.
 
وی ادامه داد: نحوه وصول، تخصیص و نوع هزینه کردن این امر در استان تهران در قالب کمیته فنی بررسی و بر اساس قوانین و مقررات احصا شود تا در چارچوب مقررات در شهرستان های دارای معدن مورد استفاده قرار گیرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به مشکل حریم لوله گذاری گاز در اطراف معادن پاکدشت عنوان کرد: استعلام برداشت از معادن کوهی و رودخانه ای در مجاورت خطوط لوله انتقال گاز بر عهده شرکت گاز می باشد، در عین حال حریم لوله گذاری در اطراف معادن باید بر طبق ضوابط رعایت شود تا مشکلی بروز نکند.
 
تقی زاده سپس خاطرنشان کرد: در مورد معادن پاکدشت نیز به جهت تاکید بر شعار رونق تولید ضوابط به گونه ای اجرایی شود که در روند فعالیت معادن و کارکنان آنها خللی رخ ندهد.

عناوین برگزیده