تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ۱۲۶ میلیون دلار رسید

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۱۲۶ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
ارزش صادرات غیرنفتی استان مرکزی به ۱۲۶ میلیون دلار رسید

به گزارش می متالز، «سعید جعفری کرهرودی» روز سه‌شنبه افزود: عراق، افغانستان و ترکیه بیشترین مقاصد کالاهای صادراتی استان مرکزی در سه ماه نخست امسال بوده‌اند.

وی ادامه داد: شمش آلومینیوم، لوله و پروفیل، سیمان سفید و خاکستری، سنگ های ساختمانی و تزیینی، سنگ آهن، کاشی و سرامیک، گل و گیاه، چیپس سیب زمینی، آب میوه، آجر نسوز، آبگرمکن، پوشاک و بچه ماهی زینتی از جمله کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۹۹۰ میلیون دلار صادرات انواع کالای غیرنفتی امسال در این استان هدفگذاری شده و در این راستا بسته‌های حمایتی مناسبی نیز از سوی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان ابلاغ شد.

جعفری کرهرودی بیان کرد: عمده مقاصد صادراتی تعریف شده برای استان در سال جاری کشورهای اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان، و قرقیزستان، چین، هند، سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این استان در حوزه تولید صادرات محور، استعدادهای بالقوه ای دارد که از جمله آن می توان به محصولات صادراتی در صنایع غذایی، معدنی، کشاورزی، شیمیایی، برق و پتروشیمی اشاره کرد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در استان مرکزی فعالیت می کنند.

استان مرکزی واقع در قلب ایران دومین جایگاه صنایع مادر تخصصی و رتبه چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده