تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۴۹۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی تا پایان آذرماه امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ درصد رشد داشته است.

به گزاش می‌متالز، «سعید جعفری کرهرودی» روز شنبه افزود: وزن کالا‌های صادراتی استان مرکزی بیش از یک‌هزار و ۳۶۲ تن برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: محموله‌های صادراتی استان مرکزی به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات بیشترین بازار‌های هدف صادراتی تولیدکنندگان استان در سال جاری بوده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آبمیوه‌ها، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی، تینر فوری و پلی‌پروپیلن بیشترین کالا‌های صادراتی این استان در سال جاری را شامل می‌شوند.

جعفری کرهرودی، میزان واردات استان مرکزی در سال جاری را ۳۹۶ میلیون دلار به وزن ۱۱۵هزار تن عنوان کرد و گفت: عمده کالا‌های وارداتی استان از کشور‌های چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و آلمان وارد شده است.

وی بیان کرد: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام زمینی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، در آسان بازشوی آلومینیومی، پنبه و لوازم یدکی کولتیواتور از مهمترین کالا‌هایی است که امسال به استان وارد شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ واحد در حوزه صادرات نیز فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی (ایرنا)

عناوین برگزیده