تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۱۱۷۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
هپکو، قربانی بدهی دولت به تامین اجتماعی شد؛

در قضیه واگذاری «هپکو» به «شستا» با مسوولین استان مرکزی مشورت نشد

می متالز - نعمتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بنده و آقای فرخی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار) تا قبل از واگذاری هپکو به تامین اجتماعی در جریان نبودیم و پس از واگذاری اطلاع پیدا کردیم.
در قضیه واگذاری «هپکو» به «شستا» با مسوولین استان مرکزی مشورت نشد

به گزارش می متالز،  ۲۰ تیر ماه خبری در رسانه ها مبنی بر واگذاری سهام چند شرکت دولتی به تامین اجتماعی در راستای تسویه بخشی از بدهی دولت به این سازمان، منتشر شد. در میان شرکت ها، نام شرکت «تولید تجهیزات سنگین-هپکو» نیز دیده می شد.

نکته جالب توجه اینکه در نامه منتشر شده از سوی هیئت وزیران که به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری نیز رسیده است، آمده: سازمان تامین اجتماعی مکلف است مازاد بر هفده درصد(۱۷%) سهام خود در شرکت های موضوع این تصویب نامه را به صورت مرحله ای و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ به بخش غیردولتی واگذار نماید. این یعنی دست به دست شدن سهام این شرکت و ادامه سردرگمی آن.

این در حالی است که هپکو پس از خصوصی سازی نادرست و واگذاری غیراصولی آن به افراد نااهل، پس از ماه ها به دولت بازگردانده شد و تا قبل از واگذاری به تامین اجتماعی، از واگذاری قطعی آن به ایمیدرو سخن گفته می شد. حتی معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به تاریخ ۲۴ آذرماه سال ۱۳۹۸، به وزارت صمت تاکید کرده بود در صورت عدم واگذاری طی مدت دو هفته به خریدار صاحب صلاحیت از سوی سازمان خصوصی سازی، نسبت به واگذاری به ایمیدرو یا ایدرو اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

۱۸اردیبهشت ماه امسال نیز، سعید فرخی معاون امور اقتصادی استانداری در جمع خبرنگاران از واگذاری قطعی هپکو به ایمیدرو سخن گفته بود که بسیاری از خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری دولت (ایرنا) هم این خبر را منتشر کردند.

عناوین برگزیده