تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۱۹
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

اجرای ۳ طرح بزرگ با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومان توسط "شستا" در کرمان

می متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ در کرمان توسط شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) اظهار کرد: با اجرای این طرح ها ۱۸۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در کرمان ایجاد می شود.
اجرای ۳ طرح بزرگ با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومان توسط "شستا" در کرمان

به گزارش می متالز، دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" شامگاه شنبه ۲۸ تیرماه در تشریح دستاوردهای سفر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به استان کرمان اظهار کرد: از مدت ها قبل برنامه ریزی این سفر انجام شده بود که امروز انجام شد.

وی ادامه داد: در این سفر سه پروژه اصلی شامل افزایش تولید لاستیک در کرمان و سیرجان و طرح های مجموعه مس شهید باهنر در دستور کار قرار گرفت. 

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از این اقدامات آغاز شده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فاز اول ظرفیت تولید لاستیک بارز کرمان به میزان ۱۰ هزار تن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و افزایش ظرفیت نهایی ۳۴ هزار تنی طرح توسعه این کارخانه، در سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی در خصوص طرح های مجموعه مس شهید باهنر هم عنوان کرد: یکی از اقدامات مدنظر در استان کرمان دسترسی به معدن است که چندین هفته گذشته جلسه ای در این خصوص برگزار و جمع بندی خوبی انجام شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار است در خصوص معدن در استان با هماهنگی استاندار کرمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود بیان کرد: تصور می شود با توجه به طرح های توسعه داخلی شرکت (به جز دسترسی به معدن) بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان به واسطه مجموعه وابسته به شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی اتفاق بیفتد.

وی این اقدامات را بسیار مهم دانست و گفت: در شرایطی که بسیاری از فعالیت ها تحت تاثیر کرونا در منطقه و دنیا متوقف شده است، این قبیل اقدامات نشان دهنده اهتمام مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران در پی گیری افزایش جهش تولید است.

پورابراهیمی با اشاره به گزارش مدیر مجموعه مس شهید باهنر در این سفر گفت: تصور بنده این است که طی امسال و سال آینده افزایش حداقل ۵۰ درصد ظرفیت تولید در حوزه لاستیک و مس را شاهد خواهیم بود که در راستای اجرای فرامین رهبری و لبیک به فرمایشات ایشان است. 

رییس کمیسسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه ها برای ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس با تمام ظرفیت آماده حمایت از مجموعه فعالیت های اقتصادی شرکت های بزرگ کشور و استان کرمان است.

عناوین برگزیده