تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۱۸۲۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

اشتغال 500 نفری در حوزه معدن تا پایان سال جهش تولید/ احیا معادن کوچک مقیاس با هدف ایجاد اشتغال پایدار

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: احیاء معادن کوچک مقیاس با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش استخراج و تولیدات مواد معدنی در سال جهش تولید صورت می پذیرد.
اشتغال 500 نفری در حوزه معدن تا پایان سال جهش تولید/ احیا معادن کوچک مقیاس با هدف ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: برنامه داریم تا مواد معدنی استان به صورت خام خارج نگردد و با ایجاد واحدهای فرآوری تا یک مرحله فرآوری در استان انجام و در حوزه ی منیزیت و آهن واحدهایی ایجاد و برخی در حال شکل گیری است.

وی افزود: تا پایان سالجاری 5 واحد فرآوری در حوزه معادن از جمله، مس و آهن و مواد نسوز در استان به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه ی معدن در استان وجود دارد و وجود معادن در مناطق مختلف بویژه روستایی و عشایری به رونق مناطق بویژه ایجاد راه دسترسی و امکانات زیر ساختی کمک خواهد نمود .

شهرکی گفت: عدم فعالیت برخی از معادن و بلوکه بودن آنها خسارات زیادی وارد می کند و همه سرمایه گزاران باید در بازه ی زمانی مشخص شده معدن را فعال نمایند، در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال و با توجه به اینکه سرمایه گزاران توانمندی آماده سرمایه گزاری می باشند، معدن به آنها واگذار خواهد شد.

وی افزود: مردم انتظار دارند که اثر فعالیت های معدنی را ببینند و درخواستی که داریم که شهرداریها و دهیاریها برای مبلمان شهری، فضاسازی پیاده روها و سنگ فرش روستاها و مسیر ها و بلوارها از ظرفیت معادن و کارخانه های فرآوری سنگ استان استفاده نمایند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برنامه ویژه ما برای توسعه بخش معدن احیاء و فعال سازی معادن کوچک مقیاس می باشد که هدف از اجرای این طرح فعال نمودن و بازگرداند معادن کوچک مقیاس غیر فعال به چرخه تولید با مشارکت بخش خصوصی و افزایش سطح اشتغال پایدار در بخش معدن، افزایش میزان استخراج و تولیدات مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی و تامین مواد اولیه کارخانجات و استفاده بهینه و بکارگیری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود می باشد.

شهرکی در پایان گفت: در سه بخش اکتشاف، بهره برداری و فرآوری مواد معدنی تا پایان سال، اشتغال 500 نفری ایجاد خواهد شد.

عناوین برگزیده