تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۱۱۸۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«زملارد» برای عرضه اولیه در فرابورس آماده می‌شود

می متالز - شرکت ملارد شیر با نماد «زملارد» به عنوان یکی از شرکت‌های لبنی تابعه شستا، در بازار فرابورس درج نماد شد و برای عرضه اولیه سهام خود در این بازار آماده می‌شود
«زملارد» برای عرضه اولیه در فرابورس آماده می‌شود

«زملارد» برای عرضه اولیه در فرابورس آماده می‌شود

به گزارش می متالز، سیاست واگذاری شرکت‌های تابعه شستا در بورس همچنان در حال اجراست و پس از عرضه اولیه سیتا بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور، این بار باید در انتظار عرضه اولیه یک شرکت لبنی تابعه شستا در بورس باشیم. در اطلاعیه منتشر شده توسط فرابورس به مناسبت درج نماد این شرکت آمده است؛ بدین وسیله به اطلاع می رساند شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر( سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ به عنوان دویست و سی و چهارمین شرکت در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

پیش از این نیز مدیران شرکت ملارد شیر اعلام کرده بودند در راستای تامین نقدینگی از منابع ارزان قیمت جهت خرید نهاده‌های دامی و مواد اولیه مورد نیاز شرکت و همچنین در راستای  سیاست های شستا و هلدینگ صنایع عمومی تامین در حال گذراندن مراحل ورود به بازار سرمایه بوده و شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است.

رشد ۶۳ درصدی در عملکرد و سودآوری

بررسی گزارش های مالی زملارد نشان می‌دهد درآمد فروش ملارد شیر در سال ۹۸ به مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۵۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

در عین حال شرکت با رشد ۶۳ درصدی در عملکرد و سودآوری، شاهد دستیابی به ۲۰۰ میلیارد ریال سود ناخالص بود و با کسب ۱۶۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال سود عملیاتی رشد ۱۱۱ درصدی را در سود عملیاتی کسب کرد.  همچنین با تحقق سود خالص ۱۸۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی در بودجه ۹۸ شرکت شیر ملارد رشد ۱۱۳ درصدی را شاهد بود.

شرکت ملارد شهریار با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در سال ۱۳۳۳ با بهره‌گیری از ۲۰۰ گاو مولد فعالیت خود را آغاز کرد. در سال‌های بعد ظرفیت واحد به‌تدریج افزایش یافته و در سال ۱۳۶۵ با ظرفیت ۲۲۷۲ راس گاو و گوساله به تایید سازمان دامپزشکی کشور رسیده است.

در سال ۱۳۷۴ مدیریت این موسسه به شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی تحویل داده شد و موسسه در سال ۱۳۸۱ به نام شرکت کشاورزی و دامداری ملارد شیر تغییر داده شد.

عناوین برگزیده