تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۱۱۹۷۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اما و اگرهای صندوقچه طلای آذربایجان

می متالز - نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت‌ها معدن طلای اندریان باید شفاف شود.
اما و اگرهای صندوقچه طلای آذربایجان

به گزارش می متالز، الله‌وردی دهقانی امروز اظهار داشت: هیچگونه آمار و اطلاعاتی در مورد حجم استخراج، فعالیت و اقداماتی که در معدن طلای اندریان صورت می‌گیرد وجود ندارد و بنظر می‌رسد سردرگمی بر فعالیت‌های این مجموعه حاکم شده است.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا محدوده مشخصی برای بهره‌برداران این معدن مشخص شده است، اضافه کرد: محدوده ثبت شده و پروانه اکتشافت این معدن باید مشخص و شفاف شود.

دهقانی تاکید کرد: این مجموعه موظف به پرداخت حق و حقوق دولتی نیز است که این امر نیز مشخص نیست که آیا این وظایف توسط بهره‌بردار انجام می‌شود یا نه.

 

فعالیت‌های زیست محیطی معدن اندریان نقاط کور دارد

دهقانی تبعات زیست محیطی حاصل از اقدامات صورت گرفته در این معدن را نیز نقطه کور دیگری در فعالیت‌ها معدن طلای اندریان عنوان و اظهار داشت: متاسفانه اخیراً سیانور که ماده‌ای خطرناک است از طریق فعالیت‌های صورت گرفته در معدن اندریان به آب‌های زیرزمینی منطقه نفوذ و باعث آلودگی احشام نیز شده که در صورت عدم پیشگیری از آن شاهد فاجعه زیست محیطی و در دراز مدت حتما به فاجعه‌ای انسانی تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس یازدهم مالکان این معدن طلا را گرجی و ایرانی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 75 درصد از مالکیت این معدن متعلق به طرف گرجی و 25 درصد نیز در اختیار مالکان ایرانی است.

معدن طلای اندریان که 120 هکتار از محدوده روستاهای اندریان، ایری علیا، میوه رود و استرگان را در بخش خاروانا در بر می گیرد در استان آذربایجان شرقی در شمال شرقی نقشه زمین شناسی 1:250000 تبریز قرار دارد. این محدوده با وسعت 6/37 کیلومتر مربع بین طولهای جغرافیایی '8/24 ،´17 ،°46 تا '6/49 ،´14 ،°46 شرقی و عرضهای جغرافیایی '2/16،´30 ،°38 تا '6/40،´35 ،°38 شمالی قرار گرفته و در بخش خاروانا از شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع است.

عناوین برگزیده