تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۱۹۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فعال صنعتی سمنان:

معادن به خاطر ارزآوری در شرایط تحریم مورد توجه باشند

می متالز - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مواداولیه صنایع راهبردی جهان در استان تامین می‌شود، گفت: معدن پیشران حفظ کشور و ارزآور در دوران تحریم است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
معادن به خاطر ارزآوری در شرایط تحریم مورد توجه باشند

به گزارش می متالز، حمید علوی روز سه‌ شنبه در بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، ابراز داشت: استان سمنان در زمینه مواد معدنی مانند گچ، سلستین، زئولیت، نمک رتبه اول جهانی دارد که صنایع راهبردی جهانی به این مواد معدنی نیازمند است.

وی ادامه داد: ماشین آلات فعال در بخش معادن استان سمنان به دلیل استفاده در مدت زمان طولانی دچار فرسودگی و قدیمی است که این فرسودگی میزان بهره‌وری، مصرف سوخت و انرژی را افزایش می‌دهد  و مسوولان باید در این زمینه کمک کنند.

وی بیان کرد: تامین ماشین‌آلات معادن هزینه‌بر است و تولید داخل نیست و ماشین آلات فعال در معادن استان عمر بالای ۳۵ سال دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: تحریم یکی از عوامل مشکلات اقتصادی کشور است و با تقویت مدیریت‌ها می‌توان مشکلات را از پیش‌رو برداشت.

بیست و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با حضور عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد و  فعالان واحدهای تولیدی استان مشکلات خود را با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده و بیش از ۶٠٠ معدن وجود دارد و سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است.

استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

عناوین برگزیده