تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۲۳۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد سامانه شناسه‌دار کردن کالاها از تخلفات در بازار جلوگیری می‌کند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با بهره‌گیری از سامانه شناسه‌دار کردن کالاها تخلفات اقتصادی و قاچاق کالا در بازار رصد می‌شود.
ایجاد سامانه شناسه‌دار کردن کالاها از تخلفات در بازار جلوگیری می‌کند

به گزارش می متالز، محمد دره‌وزمی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه اظهار کرد: شناسه‌دار کردن کالا در زمینه سامانه جامع انبارها به شفافیت تجارت داخلی و خارجی کمک می‌کند.

وی افزود: امروز با بهره‌گیری از تکنولوژی it و سامانه شناسه‌دار کردن کالاها به سهولت از تخلفات ورود و خروج کالا جلوگیری می‌شود.

دره‌وزمی فعال‌کردن سامانه جامع انبارها را بسیار مهم دانست و گفت: ثبت انبارها در سامانه اطلاع درستی از موجودی داخل انبارها به ما می‌دهد.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه و مزایای آن را شفافیت در عرصه تولید و عرضه و نیز تولید کالا در کارخانه عنوان کرد و گفت: آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و ایجاد شفافیت ذهنی افکار عمومی در سطح بازار بویژه آگاهی‌بخشی به تولیدکنندگان، مصرف کنندگان شد.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری که به سال رونق تولید نامگذاری شده است در رستای حمایت از تولید باید موانع پیش روی تولید برداشته شود.

کشف یک فقره پرونده احتکار به ارزش ۵۴۹ میلیون ریال

کارشناس سازمان نظارت و بازرسی صنعت و معدن کردستان گفت:  در تیر امسال ۱۴۱ مورد بازرسی در استان انجام شده است که منجر به تشکیل یک فقره پرونده احتکار کالا( برنج)  به ارزش  ۵۴۹ میلیون و۵۰۰ هزار ریال شده است.

محمد محمدی یادآورشد: ۱۴ فقره پرونده اختفا و امتناع از عرضه کالا از ۱۴ واحد صنفی به ارزش یک میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۴۸۲ هزار ریال کشف شده است.

وی اظهار کرد: افزون بر آن ۲ فقره پرونده احتکار ( یخچال) در قروه به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال تشکیل شده است.

اطلاع رسانی شناسه دار کردن کالاها ضروری است

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و اردبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان در خصوص شناسه دار کردن کالا گفت: اگر از همان ابتدا به صورت عملیاتی اقدام به شناسه دار کردن کالاها کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد در این راستا ضرورت دارد ابتدا اطلاع رسانی لازم در زمینه شناسه دار کردن کالاها بویژه لوازم خانگی انجام شود.

خداویسی پی گیری مطالبات و مشکلات تولید کنندگان استان در  سال جهش تولید بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی یکی از دغدغه های ستاد مرکزی را بازرسی و نظارت بر  عرصه تولید و عرضه کالا عنوان کرد و گفت:  نتیجه بازرسی ها برای ستاد مرکزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه رییس اداره بازرسی و نظارت صنعت و معدن نیز گفت:  در پنج ماه گذشته هشت فقره پرونده تخلف کشف شده که منجر به سه فقره محکومیت به ارزش ۲۲۵ میلیون ریال شده است.

سردار زاده افزود: پنج فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۰ میلیارد ریال نیز در حال رسیدگی است.

عناوین برگزیده