تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۲۳۸۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
علیمحمدی:

وعده ۲۰ میلیاردی استاندار مرکزی و پرداخت حقوق از سوی تأمین اجتماعی هنوز محقق نشده است

می متالز - مدیر روابط عمومی شرکت هپکو با اشاره به وعده واریز ۲۰ میلیارد تومان به حساب هپکو از سوی استانداری و تکلیف دادستان کل کشور برای پرداخت حقوق کارکنان گفت: هنوز پولی به حساب شرکت واریز نشده است.
وعده ۲۰ میلیاردی استاندار مرکزی و پرداخت حقوق از سوی تأمین اجتماعی هنوز محقق نشده است

به گزارش می متالز، علی آقازاده، استاندار مرکزی ۱۶ مرداد در توییتی اعلام کرد که برای پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به هپکو پیگیری کرده است. براساس توییت آقازاده، از این مقدار ۱۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان این شرکت در ماه‌های خرداد و تیر امسال استفاده می‌شود و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای سایر هزینه‌های ضروری این شرکت.

///// وعده ۲۰ میلیاردی استاندار مرکزی و پرداخت حقوق از سوی تأمین اجتماعی هنوز محقق نشده است / یازدهمین روز اعتراضات کارگری در هپکو

هفته گذشته نیز جلسه‌ای با حضور دادستان کل کشور و برخی مسوولان استانی مرکزی و مدیران و کارگران هپکو برگزار و طی آن مقرر شد تا اوایل این هفته، حقوق معوقه کارگران هپکو پرداخت شود؛ اما تاکنون نه خبری از وعده ۲۰ میلیاردی استاندار شده و نه پرداخت حقوق کارگران از سوی تأمین اجتماعی.

وحید علیمحمدی، مدیر روابط عمومی هپکودرباره این موضوع می‌گوید: تا همین الان هنوز پولی به حساب‌های شرکت واریز نشده است.

علیمحمدی بیان کرد: با این حال مساله اصلی ما پرداخت حقوق نیست؛ مساله اصلی این است که تا چه زمانی قرار است حقوق کارگران از طریق وام یا پول‌های خارج از شرکت، به حساب کارگران واریز شود.

مدیر روابط عمومی هپکو درخصوص محل تأمین ۲۰ میلیارد تومان وعده داده شده از سوی استاندار مرکزی، گفت: محل تأمین این بودجه از سوی استانداری اعلام نشده است و ما نیز درباره آن اطلاعی نداریم.

وی با اشاره به خبر واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی، گفت: هنوز نامه رسمی درباره این واگذاری صادر نشده و حتی در سایت کدال نیز در این خصوص اطلاعیه‌ای منتشر نشده است.

بلاتکلیفی سهامداران شرکت و عدم حضور مدیران این شرکت برای پاسخگویی به کارگران به پنجاه و یکمین روز رسیده است و امروز نیز کارگران این شرکت برای یازدهمین روز دست از کار کشیده و اعتراض کردند.
عناوین برگزیده