تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۲۴۱۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"ذوب" مجوز تامین ۱.۷۵ میلیون تن سنگ آهن از دو معدن گرفت

می متالز - ذوب آهن از دریافت مجوز تامین ۱.۷۵ میلیون تن سنگ آهن از دو معدن سنگان و چاه گز تا پایان سال خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای شنبه شد.
"ذوب" مجوز تامین ۱.۷۵ میلیون تن سنگ آهن از دو معدن گرفت

به گزارش می متالز، شرکت ذوب آهن از دریافت مجوز تامین 1.75 میلیون تن سنگ آهن از دو معدن سنگان و چاه گز تا پایان سال خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای شنبه شد.

براین اساس، منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" اعلام کرد: با توجه به نشست 8 مرداد هیات وزیران به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اجازه تامین حداکثر یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی از معدن سنگان و حداکثر 750 هزار تن سنگ آهن دانه بندی از معدن چاه گز بدون الزام به برگزاری مزایده تا پایان سال 99 برای شرکت ذوب آهن با شرایط زیر داده شده است.

  1. قیمت فروش سنگ آهن معادن مزبور معادل نزدیکترین قیمت کشف شده از سایر قراردادهای فروش معادن مربوط به عنوان درصدی از شمش فولاد خوزستان منظور می شود.
  2. تمدید این تصویب نامه در صورت تایید وزارت صنعت و انجام تعهدات قراردادی از سوی شرکت ذوب آهن بصورت سالانه و حداکثر تا ۱۰ سال برای معدن چاه گز و پنج سال برای معدن سنگان با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکان پذیر است.
  3. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در صورت وجود ظرفیت‌های فنی می‌تواند از سال ۱۴۰۰ تناژ قرارداد تامین را در معادن سنگ آهن سنگان وچاه گز تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
  4. در صورت وجود ظرفیت‌های فنی، قرارداد معدن سنگ آهن سنگان از سال ۱۴۰۰ تا ۱.۵ میلیون تن در سال قابل افزایش خواهد بود.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده