تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۲۷۰۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
صباغیان:

عوارض دو درصدی سنگ آهن بافق پرداخت شود

می متالز - نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بروز هرگونه تغییر و تحول در شرکت سنگ آهن بافق باید حقوق مردم پرداخت شود.
عوارض دو درصدی سنگ آهن بافق پرداخت شود

به گزارش می متالز، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست با مسوولان، به عوارض سنگ آهن مرکزی ایران بافق اشاره کرد و گفت: باتوجه به احتمال قرارگیری این شرکت در بورس، در صورت هرگونه تغییر و تحول باید حقوق مردم و منطقه در نظر گرفته شود.

او افزود: بحث دو درصد عوارض باید استمرار داشته باشد و به منطقه داده شود.

صباغیان ادامه داد:  بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از شرکت سنگ آهن مرکزی وارد بورس می‌شود و اگر موفقیت آمیز بود در آینده این میزان افزایش می‌یابد.

او بر ضرورت تامین خوراک معدن چغارت تاکید کرد و با بیان اینکه این موضوع در حال پیگیری است، ادامه داد: تمامی آنومالی‌ها یا معدن به این شرکت واگذار شود و  هفت هزار و ۵۰۰ تن خوراک مورد نیاز اصفهان از سنگ آهن تامین شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید دولت و قانون توسعه مجلس بر واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی به بخش خصوصی است، اما قبل از واگذاری باید تمام نکات ظریف دیده و حقوق منطقه حفظ شود.

پیگیری سهام ترجیحی کارگران و ذکر آن به عنوان حقوق مردم شهرستان در قرارداد، تبدیل وضعیت نیرو‌ها و ضرورت تکمیل فولاد و چرخه فولاد از دیگر مواردی بود که صباغیان در نشست با معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس صندوق بازنشستگی و فولاد کشور و اعضای شورای شهر و شهرستان به آن اشاره کرد.

عناوین برگزیده