تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۲۷
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۱۲۷۱۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از مصوبه هیات وزیران

می متالز - عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی نسبت به مصوبه اخیر هیات وزیران در زمینه اختصاص کنسانتره سنگ آهن سنگان خواف به مجتمع فولادی استانی دیگر انتقاد کرد.
انتقاد عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از مصوبه هیات وزیران

به گزارش می متالز، احسان ارکان اظهار داشت: در مردادماه امسال و در کش و قوس اینکه سرپرست وزارت صمت رای نیاورد و اکنون نیز این وزارتخانه وزیر ندارد، شاهد بودیم مصوبه‌ای در هیات وزیران با پیشنهاد وزارت صمت آورده شده و متاسفانه تصویب نیز شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: براساس این مصوبه 2.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن معادن سنگان خواف را به عنوان سهمیه به مجتمع فولادی پاسارگاد اختصاص دهند و این امر ابلاغ نیز شده است.

ارکانی گفت: مسوولان و نمایندگان خراسان رضوی باید بسیج شده و مانع این اجحاف شوند زیرا انتقال این 2.5 میلیون تن کنسانتره، صدها فرصت شغلی و منافع صنایع فولادی استان را از دست می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام این سنگ آهن متعلق به خطه خراسان رضوی است اما متاسفانه این مصوبه در هیات وزیران به تصویب رسیده؛ باید بتوانیم از طریق مکانیسم هیات تطبیق مصوبات دولت با قانون جلو رفته تا بتوانیم این مصوبه را ابطال کنیم و باید در میان مسوولان خراسان رضوی نیز حساسیت لازم در این مورد ایجاد شود.

ارکانی تصریح کرد: این موضوع را به استاندار خراسان رضوی نیز انتقال داده و ایشان نیز واکنش نشان داده و خواستار این هستند که با استفاده از ظرفیت ستاد تدبیر و نمایندگان مجلس خراسان رضوی مانع این امر شوند و حتی می‌توان از ظرفیت سیستم قضایی استان نیز بهره گرفت.

عناوین برگزیده