تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۲۷۴۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس مطرح کرد:

اجرای قانون حمایت از صنایع، نخستین گام تقویت تولید ملی

می متالز - رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس اجرای قانون حمایت از صنایع را گامی موثر در حمایت از تولید ملی دانست.
اجرای قانون حمایت از صنایع، نخستین گام تقویت تولید ملی

محسن دهنوی

به گزارش می متالز، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی انتخاب بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این گروه صنعتی و مشکلات آن قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشستی با مدیران گروه صنعتی انتخاب، گفت: این مجموعه ملی و بومی با بکار گیری دانش فنی و تولید در حجم انبوه نه تنها در ایران بلکه در منطقه غرب آسیا کم نظیر بوده و از نظر تحقیق، توسعه و نوآوری در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی افزایش کیفیت تولید را مولفه ای مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد، ادامه داد: حوزه لوازم خانگی در کشور روند رو به رشدی دارد و سیر موفقیت این صنعت صعودی است. صاحبان صنایع باید در نظر داشته باشند که افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان بخشی محصولات، این روند را سرعت می بخشد.

محسن دهنوی

کیفیت محصولات به نسبت گذشته در سطح مطلوب تری قرار دارد

رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس با بیان اینکه در صورت قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات، مردم آمادگی حمایت از تولیدات داخلی را دارند، اضافه کرد: امروز کیفیت محصولات به نسبت گذشته در سطح مطلوب تری قرار دارد.

دهنوی تصریح کرد: اگر تولید کنندگان افزایش و بهبود کیفیت را دستور کار خود قرار دهند، روند رو به رشد صنایع سریع تر طی می شود.

محسن دهنوی

نقش نهادهای قانونگذاری و نظارتی در پشتیبانی از تولید؛ حمایت‌های تعرفه‌ای و گمرگی 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر نقش مهم نهادهای قانونگذار و نظارتی در حمایت از تولید، اظهار کرد: نهادهای قانونگذار باید با ایفای نقش خود در حوزه حمایت‌های تعرفه‌ای، گمرگی و تسهیل‌گری، از تولید ملی حمایت کنند. 

دهنوی افزود: در حوزه نظارتی نیز باید از واسطه گری و قاچاق جلوگیری شود. همچنین مجموعه‌های استاندارد باید با افزایش نظارت بر تولید، متضمن کیفیت بالای محصولات ایرانی باشند.

محسن دهنوی

ضرورت نظارت بر اجرای قانون حمایت از تولید داخلی 

رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم اجرای قانون حمایت از تولید داخلی، گفت: مهم ترین وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قانون حمایت از تولید داخلی است که در حال حاضر اجرا نمی‌شود. 

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در بعضی حوزه‌ها به‌ویژه تامین مواد اولیه و ترخیص برخی مواد از گمرک، پیشگیری از قاچاق و مباحث مالیاتی هم نیازمند وضع قوانین جدید هستیم.

عناوین برگزیده