تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۲۸۲۱۱

۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن مبارکه - شهرکرد اختصاص یافت

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن مبارکه-شهرکرد خبر داد.
۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن مبارکه - شهرکرد اختصاص یافت

به گزارش می متالز، علی شهریارپور  در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بروجن در حوزه راه و شهرسازی با اشاره به پروژه راه‌آهن گفت: این پروژه در قانون بودجه امسال 250 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شد، دو شرکت پیمانکاری مشغول به‌کار بوده و به صورت مستمر هر هفته از این پروژه بازدید می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بر اساس پیگیری‌ها مقدمات 200 میلیارد تومان دیگر هم فراهم شده و تاکنون در مجموع چهار صد و 50 میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: امید است تا پایان سال زیرساخت راه‌آهن تکمیل شود و برای تکمیل زیرساخت علاوه بر چهار صد و 50 میلیارد تومان فعلی، نیاز به دویست میلیارد تومان دیگر است.

شهریارپور تصریح کرد: در بحث راه‌آهن، ایستگاه سفید دشت از مدت‌ها قبل انتخاب پیمانکار شده است و بنا شد کار عملیاتی شروع شود اما هنوز کار، سرعت عمل لازم را ندارد و باید پیگیری صورت گیرد تا این ایستگاه وارد فاز اجرایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه شهرکرد-بروجن-لردگان بیان کرد: در سه قسمت این راه مشکل وجود داشت یکی ورودی شهر سفید دشت و مباحث فنی پیش آمده است و بعد از سفید دشت نیاز به آزادسازی اراضی بوده، قسمت دوم شش کیلومتر در فاصله سفید دشت و فرادنبه است و سوم سه راهی امام قیس است.

وی تصریح کرد: سه مورد دیگر در سفر نوبخت مطرح شد، کمربند شمالی بروجن یک قسمت الحاقی از پروژه شهرکرد، بروجن_ لردگان است و از اعتبار 109 میلیارد تومانی همین پروژه برای کمربند شمالی استفاده می‌شود.

شهریارپور با اشاره به راه دسترسی به بیمارستان بروجن گفت: این مورد بر عهده شهرداری بروجن گذاشته شد و دستگاه‌های اجرایی به شهرداری بپیوندند. بالغ بر 10 میلیارد تومان تامین اعتبار صورت گرفته و علاوه بر این یک و نیم میلیارد تومان از اعتبار توازن استانی پیش‌‌بینی شد و امید است کار را شهرداری شروع کند.

وی با اشاره به پروژه گندمان-بلداجی اظهار داشت: در رابطه با قسمت بلداجی تا سه راهی گندمان و کل این پروژه نگرانی وجود ندارد، اعتبار، تامین و پیمانکار هم انتخاب شده است و امید است این پروژه تا سه راهی کیار ادامه یابد تا در بحث گردشگری و تردد مفید باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه فاضلاب‌های شهرستان بروجن گفت: برای فاضلاب گندمان 7 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

حسینعلی مقصودی در ادامه این جلسه با اشاره به جاده شهرکرد- بروجن عنوان کرد: پیمانکار با سرعت عمل بهتری پیش می‌رود اما اگر واقع بین باشیم، با توجه به پاییز زودرس امسال، این پروژه تا آبان‌ماه به بهره‌برداری نمی‌رسد و جای تردید است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: این پروژه نیاز به تصمیم اساسی و اقدام جدی‌تر دارد و اگر به مهر و آبان نرسد، سال اینده این جاده به بهره‌برداری می‌رسد.

عناوین برگزیده